کد خبر: ماسک‌های-صورت
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
بهترین نوع ماسک‌های صورت COVID-19
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از healthline، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مؤثرترین ماسک‌های صورت خانگی آن‌هایی هستند که با پارچه محکم و بافته شده ساخته شده‌اند و مهر و موم خوبی در امتداد لبه‌ها دارند.

ماسک‌های مناسب برای کروناویروس (COVID-19)

ماسک‌های صورت N95 باید به درستی تعبیه شوند و برای کسانی که به آن‌ها احتیاج دارند رزرو شود. ماسک‌های صورت جراحی یکی دیگر از گزینه‌های موثر در مناطقی است که به راحتی در دسترس هستند. ماسک‌های صورت از زمان شروع بیماری همه‌گیر COVID-19، آژانس‌های بهداشتی در ایالات متحده استفاده از ماسک صورت را برای محدود کردن شیوع کروناویروس جدید توصیه کرده‌اند. از آنجا که به اندازه کافی تجهیزات محافظ شخصی درجه پزشکی وجود ندارد که بتوانید آنرا دور بریزد، بسیاری از آمریکایی‌ها ماسک های پارچه‌ای را خودشان دوخته اند. اگرچه فهمیده شده است که برخی از سطوح حفاظت بهتر از هیچ هستند، در مورد اثربخشی این ماسک‌های خانگی تحقیقات زیادی حاصل نشده است. دکتر سیذارتا ورما توضیح داد: هم اکنون همه آژانس‌های مهم بهداشتی توصیه‌هایی را برای عموم مردم ارائه داده‌اند تا از نوعی پوشش صورت استفاده کنند، اما هیچ راهنمایی روشنی در مورد انواع مواد یا طرح‌های مورد استفاده وجود ندارد. در مورد ماسک‌های خاص، آنها می‌توانند از یک باندانا تاشو ساده تا ماسک‌های پارچه‌ای دستباف گرفته و ماسک‌های تنفسی N95 متغیر باشند.

 N95

در حالی که ماسک‌های N95 سطح بالایی از محافظت را ارائه می‌دهند، آن‌ها برای اکثر مردم گزینه مناسبی نیستند، زیرا باید به کارگران خط مقدم اختصاص داده شود. بنابراین ما در مورد N95 صحبت نمی‌کنیم، در مورد ماسک‌های جراحی یا ماسک‌های پارچه‌ای صحبت می‌کنیم. ماسک‌های صورت متخصص این مطالعه گفت: من کمی تعجب کردم که می‌توانم چه مقدار نشتی را از طریق باندها و ماسک‌های دستمال دار تاشو، حتی از طریق چندین پارچه نخی، بررسی کنم در برابر کووید19 بررسی کنم. سرانجام، او و همکارانش دریافتند که مؤثرترین ماسک‌های خانگی آن‌هایی هستند که با چند لایه پارچه مطابقت دارند. ماسک‌های سبک مخروطی نیز خوب کار کردند. پنبه Quil، با دو لایه دوخته شده در کنار یکدیگر، از نظر قابلیت توقف، بهترین است. برای به حداقل رساندن شانس انتقال، استفاده از ماسک‌هایی از جنس پارچه بافته و با کیفیت خوب که مهر و موم خوبی را در امتداد لبه ها ایجاد می‌کند بدون اینکه ناراحت کننده باشد، گزینه مناسبی است. Amato می‎‌گوید یکی دیگر از گزینه‌های مفید ماسک، برای کسانی که می توانند آن‌ها را بدست آورند، ماسک‌های جراحی ساده است.

بنابرین یکی از بهترین گزینه‌های موجود ماسک‌های جراحی هستند.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha