کد خبر: لوپز-اوبرادور-مکزیک-از-نظر-کنترل-ویروس
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
لوپز اوبرادور: مکزیک از نظر کنترل ویروس بهتر از آمریکا عمل می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور روز سه شنبه گفت که کشورش در مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا بهتر از ایالات متحده عمل می‌کند، حتی اگر سرانه احتمال مرگ مکزیک بالاتر است و این کشور کمتر از 1٪ از جمعیت خود را واکسینه کرده است. لوپز اوبرادور روز سه شنبه گفت كه مقایسه كشورها جلوه‌ی خوبی ندارد، اما ادامه داد یکی از قدرتمندترین ملت‌ها روی زمین، همسایه ما، از ما بدتر عمل كرد. در حال حاضر تعداد تخمین زده شده میزان تلفات دولت مکزیک از COVID-19 حدود 201000 نفر است. تعداد کشته‌های ایالات متحده در حدود 500000 نفر است، اما جمعیت آن 2.6 برابر بیشتر است. علاوه بر این، تخمین مرگ و میر بیش از حد در مکزیک از زمان آغاز همه گیری نشان می‌دهد که میزان تلفات COVID-19 اکنون بیش از 220،000 نفر است. مکزیک حدود 1.7 میلیون دوز واکسن تجویز کرده است، در حالی که ایالات متحده 64 میلیون واکسن گرفته است. لوپز اوبرادور کشورهای ثروتمند را مقصر احتکار واکسن‌ها دانست و این را کاملاً ناعادلانه خواند و گفت سازمان ملل باید مداخله کند.

لوپز اوبرادور می‌گوید مکزیکی‌های ساکن آمریکا باید واکسینه شوند

لوپز اوبرادور خواستار واکسیناسیون میلیون‌ها مکزیکی ساکن آمریکا در ایالات متحده با داشتن یا بدون داشتن اسناد قانونی شده است. مکزیک می‌گوید کنسولگری‌های آن در ایالات متحده حتی به عنوان مراکز واکسیناسیون ثبت شده‌اند. لوپز اوبرادور و کنترل کروناویروس اما عکسی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که هفته گذشته در خارج از یک مرکز واکسیناسیون مکزیکو سیتی نوشته شده است هیچ خارجی‌ای واکسینه نمی‌شود. سخنگوی رئیس جمهور ژسوس رامیرز گفت که این یک اشتباه است و به همه افراد بالای 60 سال، خارجی و مکزیکی قول داده است که به واکسن دسترسی داشته باشند. رامیرز گفت: این عکس یک مرکز بود و آن پیام تصحیح شد.

اما اتباع خارجی نمی‌توانستند در مکزیک واکسینه شوند...

اما دکتر روی لوپز ریدورا، مدیر پیشگیری و کنترل بیماری کشور، گفت که محرومیت اتباع خارجی ظاهراً در هفته‌های ابتدایی تلاش برای واکسیناسیون در سایت‌های دیگر اتفاق افتاده است. لوپز ریدورا گفت: ممکن است در برخی از سایت‌های عملیاتی سردرگمی ایجاد شده باشد. این یک مشکل ارتباطی بود. اکنون دستورات کاملاً روشن است، خارجی‌ها نیز واکسن خود را دریافت می‌کنند. لوپز اوبرادور روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی صبح روزانه خود، رئیس جمهور آرژانتین، آلبرتو فرناندز را به صحنه دعوت کرد و رهبر آرژانتین پیشنهاد کرد که شرکت‌های واکسن مجبور به واگذاری حقوق مالکیت معنوی شوند و به هر کسی اجازه دهند واکسن‌های خود را بسازد. فرناندز گفت: ایده این است که در G20 لزوم اعلام واکسن COVID-19 به عنوان کالای جهانی پیشنهاد شود، به این ترتیب آن‌ها حقوق مالکیت معنوی خود را واگذار می‌کنند و همه کشورها می‌توانند آزادانه آن‌ها را تولید کنند. مکزیک در تلاش است تا میزان واکسن‌های Pfizer خود را با واکسن‌های روسی و چینی تقویت کند و اواخر روز دوشنبه این کشور اولین محموله 200,000 دوز واکسن Sputnik V روسیه را دریافت کرد. مکزیک بیش از 2 میلیون مورد ویروس کرونا تایید کرده است، اما سطح پایین آزمایش به این معنی است که تعداد واقعی احتمالاً چندین برابر این مقدار است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha