کد خبر: قدردانی-از-همه-افراد-و-دستگاه-هایی-که-در
۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
قدردانی از همه افراد و دستگاه هایی که در راه مقابله با بیماری کرونا تلاش کردند
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگه خبری ریاست جمهوری،  حجت الاسلام والمسملین دکتر حسن روحانی روز شنبه در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: در طول این مدت اقدامات بسیار بزرگ و ارزشمندی برای مقابله با این بیماری عالمگیر در کشور انجام شد که می تواند به عنوان یک نقشه راه برای آینده و منبعی برای کلاس های دانشگاه  باشد و به مدلی برای مقابله با بیماری های واگیر در آینده کشور تبدیل شود. رئیس جمهور با اشاره به فرا رسیدن نوروز و افزایش دیده و بازدیدهای خانوادگی در این روزها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همچنان با این بیماری درگیر هستیم و هنوز به یک نقطه اطمینان بخش و پایدار نرسیده ایم، امسال هم در ایام نوروز عید دیدنی ها باید با ماسک و بدون دست دادن و روبوسی باشد. دکتر روحانی با اشاره به اینکه در طول این مدت ستاد ملی مقابله با کرونا 481 مصوبه داشته که 99 درصد آن دقیقا اجرا شده و یک درصد نیز درحال اجرا است،  از همه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بخاطر اتخاذ این تصمیمات و همه مردم بخاطر همکاری و همراهی با ستاد در اجرای مصوبات و رعایت اصول بهداشتی قدردانی کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از همکاری تولیدگران و اصناف در طول دوران شیوع ویروس کرونا، ‌گفت: عرصه تولید در این مدت حتی یک روز هم تعطیل نشد و مجموعه‌های تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملکرد بسیار خوبی داشتند، اصناف هم همکاری و هماهنگی بسیار مناسبی از خود نشان دادند.

دکتر روحانی حفظ و بهبود وضعیت کشور در زمینه کنترل و مهار ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید توجه داشت که خطر موج چهارم هنوز منتفی نیست و هر لحظه ممکن است این خطر پیش‌رویمان قرار بگیرد و لذا ضرورت دارد سبک زندگی که در طول بیش از یکسال گذشته در پیش گرفته شده را همچنان ادامه دهیم.

رئیس جمهور تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همه مردم خواهش می‌کنم با رعایت نکات بهداشتی کاری کنیم که برای هیچ خانواده‌ای خطری پیش نیاید.

دکتر روحانی با اشاره به روند انجام واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده، گفت: براساس گزارشی که در این جلسه ارایه گردید در هفته جاری و هفته آینده واکسیناسیون گسترده‌ای خواهیم داشت. ضمن اینکه باید تلاش همه جانبه‌ای انجام شود که با ارتقاء تحقیقات و تولید واکسن‌های بهتر بتوانیم شرایط را عادی کنیم.

رئیس جمهور افزود: هنوز نمی‌دانیم واکسن‌های جدید روی گونه‌های جهش یافته چگونه اثر می‌گذارد اما امیدواریم به گونه‌ای باشد که مردم مشکل کمتری داشته باشند.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه مردم از آغاز شیوع این بیماری مرجعیت واحد وزارت بهداشت و درمان و متخصصین کادر پزشکی را قبول کردند، اظهار داشت: بی‌تردید اگر این مرجعیت تغییر می‌کرد به مشکلات زیادی گرفتار می‌شدیم و در این راستا مقام معظم رهبری یاری و کمک خیلی زیادی انجام دادند ،شخصاً به طور دقیق همه پروتکل‌ها را مراعات می‌کردند و چنانچه این پایه و ستون محکم نبود، این ساختمان بنا نمی‌شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه علما، مراجع و فرهیختگان نیز در این مسیر از ایجاد دوگانه علم و دین جلوگیری کردند، گفت: علم و دین بهم پیوسته بوده و جدا از هم نیستند و در این زمینه حوزه‌های علمیه، مراجع و علما کاملاً یکصدا بودند و چنانچه دو صدایی ایجاد می‌شد مخصوصاً در ایامی مانند محرم و صفر، بدون تردید با مشکل مواجه می‌شدیم.

دکتر روحانی همچنین توانمندی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: این شرکت‌ها به خوبی به صحنه آمدند و توانستیم امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم و عملکرد این شرکت‌ها در بخش دارو و تجهیزات بسیار مؤثر بود.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمندسازی بخش سلامت در دوره شیوع ویروس کرونا، گفت: کادر بهداشت و درمان با شهامت و توانمندی وارد میدان شدند و مهارت و فداکاری خود را به رخ کشیدند. ضمن اینکه اندیشمندان و محققین کشور نیز در این مدت مقالات ارزشمندی تولید کردند.

دکتر روحانی با تجلیل از انسجام و همدلی همه قوا و دستگاه‌ها در سراسر کشور، اظهار داشت: در این مدت هر سه قوه در کنار هم بودند و با محترم شمردن مصوبات، همدیگر را کمک کردیم.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از همراهی مردم بزرگ ایران در رعایت مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: مردم ایران با فرهنگ بلند و با کمک‌های مؤمنانه صحنه‌های زیبایی را خلق کردند و با همه وجود به صحنه آمدند و بویژه سالمندان و معلولین که تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند و در واکسیناسیون نیز جزو اولویت‌ها هستند، ‌لذا تکریم مردم نسبت به سالمندان جامعه بسیار حائز اهمیت بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا یک بسیج همگانی در کشور جاری شد و امروز هم ادامه دارد، گفت:‌ بسیج همگانی بدین معناست که هر آنچه لازم باشد، همه با تمام توان پای کار هستند و کمک می‌کنند.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: باید از تجربیات یکسال گذشته خود استفاده و کاری کنیم که در سال آینده مردم با خطرات کمتری مواجه باشند تا زمانی که بتوانیم به طور کامل از خطر این ویروس در امان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha