تحقق عدالت برای پرونده قتل جمال خاشقچی در دادگاه‌های سعودی امکانپذیر نیست

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اعدام های غیرقانونی گفته است: اگرچه تکان دهنده است اما اعلامیه خانواده جمال خاشقچی، روزنامه نگار به قتل رسیده، چیزی بود که انتظارش را داشتیم.

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت)، اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره قتل جمال خاشقچی گفت: اقدام پسران خاشقچی در عفو قاتلان پدرشان را تکان‌ دهنده ارزیابی کرد و تاکید کرده است که درباره این موضوع نظرش را بعنوان یک کارشناس مستقل بیان می‌کند و نه به نام سازمان ملل متحد.
او این ماجرا را اقدام دیگری از «عدالت نمایشی» دولت عربستان سعودی ارزیابی کرده است. اگنس کالامار، در بیانیه‌ای که در فیسبوک منتشر کرده تاکید می‌کند که این بخشش، اقدام نهایی برای تحقق عدالت در ارتباط با قتل جمال خاشقچی نیست و قاتلان و آمران باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و مجازات شوند. او افزده است که تحقق عدالت برای پرونده قتل این روزنامه نگار منتقد ریاض در دادگاه‌های سعودی امکانپذیر نیست و راه‌های دیگر برای تحقق عدالت وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرند. تحقق عدالت برای پرونده قتل جمال خاشقچی در دادگاه‌های سعودی امکانپذیر نیست گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اعدام های غیرقانونی گفته است: اگرچه تکان دهنده است اما اعلامیه خانواده جمال خاشقچی، روزنامه نگار به قتل رسیده، چیزی بود که انتظارش را داشتیم. فرزندان جمال خاشقچی، روز پنجشنبه اعلام کردند که قاتلان پدر خود را مورد عفو قرار داده‌اند. در پی اعلام این خبر، خدیجه جنگیر، نامزد جمال خاشقچی در واکنشی گفت که هیچکس حق ندارد قاتلان خاشقچی را ببخشد. جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد دولت عربستان سعودی در اکتبر سال 2018 و هنگامی که برای دریافت مدارکش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفته بود، توسط ماموران امنیتی ریاض به قتل رسید. منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha