کد خبر: قانون-رفع-آلودگی-هوا-وجود-دارد-اما-اعما
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
قانون رفع آلودگی هوا وجود دارد اما اعمال نمی شود!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه یه روز تازه، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه " یه روز تازه" درباره قوانین حاکم برای کنترل آلودگی هوا گفت: قبلا ضوابط متعددی در این زمینه وجود داشت اما قانون جامع آن در تیرماه ۹۶ به تصویب مجلس رسید. به دنبال آن لایحه رفع و کاهش آلودگی هوا و یا قانون هوای پاک معروف و آیین نامه های آن به سیستم های اجرایی صادر شد.

وی افزود: این قانون بحث محیط زیست را کاملا تشریح میکند اما اراده لازم در اعمال و اجرای آن وجود نداشته است که ملاحظات اقتصادی و ... دستگاه های مختلف را میتوان از عوامل آن دانست. ایستادگی برای اجرای این قانون به منظور حفظ حقوق نسل های آینده لازم و ضروری است. پیگیری اجرای این قانون هم در بخش هایی به مجلس شورای اسلامی مربوط میشود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حق آلایندگی ها بر اساس ظرفیت استانها تقسیم میشود اظهار کرد: در این ایام مصرف گازهای شهری افزایش پیدا میکند و به سوخت دوم تبدیل میشود. باید در مصرف گاز مدیریت وجود داشته باشد تا ضربه ناشی از آن کمتر به کشور وارد شود. مطالبه گری مجلس از شورای اسلامی شهر تهران، خراسان، مشهد، اصفهان، اراک، اهواز و... که آلایندگی های بالایی دارند باید بیش از این باشد، کمااینکه منابع درآمدی ناشی از این آلایندگی ها برای کشور تعریف شده و ۵ درصد از این درآمدها باید صرف نوسازی حمل ونقل کشور شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha