کد خبر: فیس-بوک-علیه-تبلیغات-جدید-انتخاباتی-قب
۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۲
فیس بوک علیه تبلیغات جدید انتخاباتی قبل از 3 نوامبر!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Insider، فیس بوک می‌گوید همه تبلیغات سیاسی جدید را در هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر منع می‌کند. هنگامی که روسیه از بستر رسانه‌های اجتماعی برای انجام تبلیغات نادرست استفاده کرد، این شرکت با انتقاداتی روبرو شده است. فیس بوک می‌گوید همچنین اطلاعات نادرست در مورد همه‌گیری و رای گیری و همچنین هرگونه ارسال اعلام پیروزی زودرس از سوی نامزدهای را حذف خواهد کرد. فیس بوک می‌گوید در هفته منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر از اجرای هرگونه تبلیغات سیاسی جدید در سیستم عامل خود جلوگیری خواهد کرد. این شرکت روز پنجشنبه گفت که تبلیغ کنندگان می‌توانند تا روز انتخابات از تبلیغات موجود استفاده مجدد کنند اما زمان کافی برای رقابت و ادعاهای جدید در تبلیغات سیاسی یا موضوعی جدید وجود ندارد.

تبلیغات سیاسی جدید در فیس بوک جایی ندارند!

این شرکت در توییتر خود نوشت: در هفته قبل از انتخابات، ما تبلیغات سیاسی جدید یا موضوعی جدید را نمی‌پذیریم. حریف‌های انتخاباتی همچنان قادر به اجرای آگهی‌ها هستند، مانند تلاش برای رأی دریافت کردن، اما در روزهای آخر انتخابات ادعاهای جدید و تبلیغات جدید پخش نخواهد شد. ایده این است که از انتشار گسترده اطلاعات غلط در آخرین روزهای حساس و مهم قبل از رای‌گیری شخصی آمریکایی‌ها جلوگیری شود. این بخشی از مجموعه اقدامات گسترده‌ای است که فیس بوک برای افزایش مشارکت رای دهندگان و جلوگیری از مداخلات انتخابات خارجی انجام می‌دهد. این شرکت گفت که پست‌های اطلاعات غلط واضح در مورد COVID-19 و رأی دادن و همچنین پست‌های زودرس اعلام کننده پیروزی را از هر نامزد حذف خواهد کرد. در این گزارش آمده است که این اطلاعات معتبر (Authoritative Information) در مورد چگونگی رای گیری در بالای سایت اصلی فیس بوک و اینستاگرام را ارتقا خواهد داد. همچنین فیس بوک گفت که پست‌هایی را که فکر می‌کند منجر به سرکوب رأی دهندگان شود را نیز حذف می‌کند. این شرکت همچنین گفت كه برای كاهش انتشار اطلاعات غلط در میان افراد یا گروه‌های خصوصی، ارسال پیام در برنامه پیام رسان فیس بوك را محدود می‌كند. این شرکت پیش از این اقدامات مشابهی را در واتس اپ انجام داده بود.

زاکربرگ در مورد ناآرامی‌های داخلی نگران است!

مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ در پستی نوشت که نگران افزایش خطرات ناآرامی‌های داخلی در ایالات متحده است. فیس بوک و انتخابات آمریکا وی نوشت: این انتخابات قرار نیست طبق معمول مانند یک تجارت انجام شود. همه ما وظیفه داریم از دموکراسی خود محافظت کنیم. این به معنای کمک به مردم در ثبت نام و رأی دادن، از بین بردن سردرگمی در مورد چگونگی عملکرد این انتخابات و برداشتن گام‌هایی برای کاهش احتمال خشونت و ناآرامی است. فیس بوک مشتاق خواهد بود تا از تکرار انتخابات ریاست جمهوری 2016، زمانی که روسیه از شبکه اجتماعی و سایر سیستم عامل‌های آنلاین برای ایجاد اختلاف و صدمه به نامزدی هیلاری کلینتون استفاده کرد، جلوگیری کند. این شرکت در اوایل هفته جاری اعلام کرد عملیاتی را در سایت خود مرتبط با یک سازمان روسی دخیل در انتخابات 2016 کشف کرده است. طبق تجزیه و تحلیل کارشناسان رسانه‌های اجتماعی در گرافیکا، فیس بوک صفحاتی را برای سایتی به نام Peace Data که به عنوان یک سایت خبری قانونی با هدف سوسیالیست‌های دموکرات، دوستداران محیط زیست و دموکرات‌های ناراضی طراحی شده بود، حذف کرد. این سایت با موفقیت روزنامه نگاران مترقی ایالات متحده را برای نوشتن در مورد طیف وسیعی از موضوعات استخدام کرده است. انتخابات سال 2020 در حال شکل گیری است تا نبردی بحث برانگیز باشد. ترامپ اشاره کرده است که ممکن است نتیجه انتخابات را نپذیرد و انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضمین کند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha