کد خبر: فوت-چهار-هزار-و-۱۲۷-بیمار-شیرازی-براثر
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح الله حسینی» مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را دو هزار و ۱۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۴۴ هزار و ۵۳۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۴۴ هزار و ۵۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۵ هزار و ۲۵۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۵۸ هزار و ۲۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۳۱ هزار و ۸۴۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر حسینی با ابراز تاسف از جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۱۲۷ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی، می توانیم از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha