کد خبر: فقدان-نظارت-موثر-دلیل-اصلی-گرانی‌هاست
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
فقدان نظارت موثر دلیل اصلی گرانی‌هاست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته کالاهای مختلف به ویژه کالاهای اساسی، گفت: فقدان نظارت و رشد نقدیندگی سرگردان در کشور، دلیل اصلی گرانی‌ها است، سال گذشته نقدینگی 30 درصد رشد داشته است در حالی که رشد اقتصادی منفی بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس مسئولان وزارت صمت و اقتصاد را در مورد وضعیت بازارهای مختلف مورد سوال قرار می‌دهد، افزود: مدیریت نقدینگی به صورت منسجم خواسته مجلس و مردم از بانک مرکزی است، اجرای تدابیر کنترلی ازسوی بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی و دارایی، صمت و کشاورزی در این باره ضروری است.

وی همچنین اظهار کرد: نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه، با آگاهی از ابعاد کامل افزایش بلاوجه قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز مردم بزودی تصمیمات چاره‌ساز را  عملیاتی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: افزایش نرخ ارز،بازارها را از تعادل خارج کرده بنابراین یکی از اولویت ها ساماندهی بازار ارز است چرا که مدیریت نرخ ارز به تعدیل قیمت ها منتهی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha