کد خبر: فعالیت-جهادی-۱۰۰-طلبه-و-روحانی-آران-و-بی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸
فعالیت جهادی ۱۰۰ طلبه و روحانی آران و بیدگلی در جبهه سلامت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلامسمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته بیش از یکصد طلبه و روحانی آران و بیدگلی در عرصه‌های مختلف خط مقدم مبارزه با کرونا و جبهه سلامت فعالیت داشتند.

وی افزود: ۱۰ روحانی در تغسیل، تکفین و تدفین، اقامه نماز و تلقین اموات کرونایی در این شهرستان فعالیت داشتند.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه بیان داشت: اعزام داوطلبانه روحانیون به بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل جهت کمک به پرستاران این بیمارستان، ساماندهی کمک‌های مردمی و تشکیل ۱۰ تیم ویژه جهت ضدعفونی و گندزدایی محلات با کمک اعضای هیئات مذهبی و بسیجیان و همکاری در اجرای طرح کمک مؤمنانه در محلات از دیگر اقدامات طلاب و روحانیون این شهرستان در مبارزه با کرونا در این ایام بود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: طی سه ماه ابتدایی شیوع کرونا تمامی ۱۴۶ مسجد این شهرستان با همکاری مردم، هیئت امنای مساجد وائمه جماعات به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد و پس از سه ماه و با تغییر وضعیت این شهرستان مساجد مجددا بازگشایی شد.

مردان در ادامه بیان داشت: تعداد ۷ روحانی آران و بیدگلی در این ایام به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد سه نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: همچنین تیم های ویژه ای از روحانیون و بسیجیان به منظور مشاوره و دلداری به خانواده متوفیان تشکیل و اقدامات لازم به منظور تصلّای خاطر و همدردی با داغدیدگان انجام شد.

حجت‌الاسلام مردان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در امر تبلیغ دینی، بیش از ۳۰ طلبه نخبه حوزوی رسالت تبلیغی خود را در قالب فعالیت در شبکه های اجتماعی با بیان احکام، احادیث، منبرهای کوتاه چند دقیقه ای و بیان نکات اخلاقی و اعتقادی و برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی به انجام رساندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha