کد خبر: فرماندهی-عملیات-بهداشت-و-درمان-مدیریت
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، وزیر بهداشت در این ابلاغ، بر لزوم کنترل‌ های مرزی به خصوص از طریق مرزهای چزابه و شلمچه تاکید کرده و انجام تست Rapid و همزمان آزمایش PCR از کلیه مسافرین ورودی از مرزها و اعمال شرایط قرنطینه تا حصول اطمینان از عدم آلودگی آنها را لازم الاجرا عنوان کرد.

متن کامل این ابلاغ به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر ابول نژادیان

رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز

نظر به اینکه شرایط ویژه استان از جهت مدیریت بیماری COVID-19 نیازمند فرماندهی واحد عملیاتی به منظور مبارزه موثر با این بیماری می باشد، لذا فرماندهی عملیات بهداشت و درمان در سطح استان به جنابعالی محول می شود تا با بکارگیری کلیه امکانات، تجهیزات و همکاران ارجمند به ویژه روسای محترم دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی استان در مدیریت به هنگام بیماری مذکور اقدام نمایید.

انتظار می رود موارد زیر مورد توجه ویژه قرار گیرد:

1-نظارت بر اجرای پروتکل ها با مشارکت استاندار محترم، فرمانداران، بخشداران و کلیه مسئولین سازمان ها و نیروهای موثر، به نحو قابل توجهی افزایش یابد.

2-بیماریابی و افزایش تست (Rapid و PCR) گرچه افزایش قابل توجهی داشته، مع الوصف ضرورت ایجاب می نماید تا با انجام تست های بیشتر، افراد مبتلا و سایر افرادی که با مبتلایان در تماس نزدیک بوده اند مورد شناسائی قرار گیرند.

3-همانگونه که قبلا ابلاغ شده و در نشست روز گذشته روسای محترم دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مطرح گردید، تعدادی از نمونه های گرفته شده همه روزه جهت سکانس ژنتیکی از نظر جهش ویروس به مبادی ذی ربط ارسال گردد. بدیهی است در این رابطه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.

4-گرچه به لطف الهی با نصب دستگاه های اکسیژن ساز کمبود اکسیژن نسبت به دوره های قبل مرتفع گردیده، با این وصف دقت نمایید آمادگی بیمارستان ها از کلیه جهات به منظور پذیرش موج احتمالی بستری تامین گردد.

5-با توجه به شیوع بیشتر بیماری در قسمت های جنوبی استان و شیوع کمتر آن در قسمت های شمالی، ضروری است از هر گونه تردد از مبداء یا به مقصد مناطق آلوده (قرمز و نارنجی) به شدت جلوگیری شود.

6-با توجه به ورود مسافرین از کشور عراق از طریق مرزهای چزابه و به خصوص شلمچه، کنترل‌ های مرزی در این مناطق به شدت افزایش یابد. لازم است از کلیه مسافرین ورودی تست Rapid و همزمان آزمایش PCR انجام شود و تا حصول اطمینان از عدم آلودگی، شرایط قرنطینه اعمال گردد. در این راستا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و استقرار آن در منطقه مرزی جهت تسریع در انجام آزمایشات مفید خواهد بود. پرداخت وجه آزمایشات انجام شده به عهده مسافرین ورودی می باشد.

ضروری است، گزارش وضعیت استان در پایان هر روز و یا در شرایط اضطراری در هر لحظه عنداللزوم برای اینجانب ارسال گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha