کد خبر: فدراسیون-جهانی-تکواندو
۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
صعود فدراسیون جهانی تکواندو به رتبه دوم ASOIF

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با ارزیابی فدراسیون‌های جهانی توسط انجمن بین‌المللی بازی‌های المپیک تابستانی (ASOIF)، فدراسیون جهانی تکواندو توانست در پنج بخش، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و جایگاه خود را ارتقاء دهد.

شفافیت (34 امتیاز)، درستی (23 امتیاز) دموکراسی (27 امتیاز)، توسعه (30 امتیاز) و مکانیزم‌های کنترلی (26 امتیاز) پنج بخشی است که برای سومین دوره متوالی مورد ارزیابی ASOIF قرار گرفت.

رتبه‌های انجمن بین المللی بازی‌های المپیک تابستانی به 4 رده C -B-A2-A1 تقسیم شده است که فدراسیون جهانی تکواندو پس از ارزیابی صورت گرفته در رده A2 قرار گرفت. فدراسیون‌های جهانی بسکتبال، شمشیربازی، تنیس روی میز، ورزش های سه گانه، کشتی، دو و میدانی و قایقرانی نیز در رده A2 قرار دارند.

برهمین اساس "دکتر چو" با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو این موفقیت بزرگ و قرارگرفتن فدراسیون جهانی تکواندو در رده A2 توسط انجمن بین‌المللی بازی‌های المپیک تابستانی را تبریک گفت.

وی گفت: زمانی که خود را با دیگر فدراسیون جهانی دارای جایگاه A1 و A2 مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها از لحاظ مالی بسیار قوی‌تر هستند اما ما علی‌رغم وجود محدودیت‌ها، در هر 5 قسمت به ویژه در بخش‌های شفافیت و توسعه نمره خوبی گرفتیم. کسانی که مدت طولانی در فدراسیون جهانی در کنار ما بودند می‌دانند مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم، از سال 2000 میلادی نیز تحولات بزرگی را با اتحاد، همبستگی و کار مضاعف در تکواندو رقم زدیم تا به اینجا رسیدیم.

رییس فدراسیون جهانی در ادامه با اشاره به اینکه مفتخرانه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم افزود: باید خود را مجدد ارزیابی کرده و عملکردمان را در برخی بخش‌ها بهبود بخشیم تا جایگاه خود را باز هم ارتقاء داده و از گروه A2 به A1 برسیم. ما همواره باید به جهانیان ثابت کنیم فدراسیون جهانی تکواندو یکی از با ثبات‌ترین فدراسیون‌ها در جهان است.

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پایان گفت: کوید 19چالش‌هایی را ایجاد کرده و همانطور که می‌دانید همه‌گیری این ویروس تمام فعالیت‌های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده و فدراسیون‌های جهانی را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است؛ محدودیت‌های زیادی ایجاد کرده و شاید حتی شرایط برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال آینده نیز فراهم نشود. همچنین اگر مسابقات قهرمانی جهان 2021 – چین برگزار نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha