کد خبر: غفلت-مردم،-علت-اصلی-افزایش-تعداد-مبتلا
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
غفلت مردم، علت اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19

ستار جعفری متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به بالا رفتن تعداد مبتلایان به کووید 19 اظهار داشت: متاسفانه سرد شدن مردم نسبت به این بیماری باعث شده روزانه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران بدون داشتن هیچ علائمی ‌در جامعه در حال تردد هستند، گفت: بسیاری از مردم بر این باورند که شیوع کرونا کاهش یافته و یا تمام شده در حالی که بالا رفتن تعداد مبتلایان خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. اگر مردم همچنان نسبت به کرونا سهل انگاری کنند آمارها روزانه بیشتر خواهد شد.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با تاکید بر اینکه به نسبت روزهای اول اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا ضعیف شده است، افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 در کشور خواهیم بود.

جعفری در ادامه با اشاره به بی اهمیت بودن مردم نسبت به ویروس کرونا بیان داشت: سرایت ویروس بسیار زیاد است و اگر همه مردم در جامعه از ماسک استفاده نکنند از تعداد مبتلایان کاسته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران با علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه دارند، تصریح کرد: مردم برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بهترین راه کاهش انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر استفاده از ماسک است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha