کد خبر: غربالگری-مادران-باردار-به-لحاظ-کرونا-ب
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد احمدیان ، با اشاره به اینکه در شرایط پاندمی کرونا خدمات ویژه مادران باردار به صورت خدمات ضروری حضوری و خدمات غیر ضروری انجام می شود، عنوان کرد: تمام پایگاه های بهداشتی پاک در خدمت مادران باردار است و 5 مراقبت ضروری را به صورت حضوری و سه مراقبت دیگر را به صورت غیر حضوری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه مراقبت های دوران بارداری، زایمان و بعد از زایمان از جمله این خدمات است، ابراز کرد: در مواردی که برای مادر مشکلاتی بعد از زایمان ایجاد شود پیگیریهای بعدی با مراجعه به یک متخصص زنان انجام می شود.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه خدماتی که در شرایط کووید به مادران باردار ارائه می شود نیز شامل ارتباط گیری با سامانه mcmc است که کل مواردی که دچار مشکلاتی شده اند معرفی و در این سامانه برای پیگیریهای بعدی ثبت می شود، عنوان کرد: اگر در پیگیری های بعدی مادر باردار دچار مشکلاتی حتی در زمینه معیشتی باشد با اهدای بسته های حمایتی و معیشتی و تکمیل مراقبت در منزل از مادر باردار حمایت می شود.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همچنین به منظور جلوگیری از عدم مراجعه ضروری مادران باردار به بیمارستانها ، 4 مرکز چند تخصصی برای خدمت رسانی به مادران باردار مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در این مراکز متخصص عفونی و متخصص زنان تواما به مادر باردار مبتلا به کرونا خدمت رسانی می کنند .

وی ابراز کرد: مادران باردار به دلیل شرایط جسمانی خاصی که با آن روبرو هستند در شرایط پاندمی کرونا نیاز به خدمات ویژه ای دارند که در حوزه مامایی معاونت بهداشتی به این موضوعات پرداخته می ش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha