کد خبر: عوارض-داروی-فکسوفنادین-چیست؟
۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
عوارض داروی فکسوفنادین چیست؟

عوارض داروی فکسوفنادین از نظر یک پزشک در گفت و گو با خبرگزاری سلامت

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مصرف داروی فکسوفنادین و عوارض آن اظهار کرد: داروی فکسوفنادین یک نوع آنتی هیستامین است و به عنوان داروی ضد حساسیت تجویز می‌شود.

وی افزود: این دارو هم مانند داروی تلفست و سیتریزین برای کاهش آلرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

این پزشک عمومی در پاسخ به این سوال که به چه دلیلی فروش این دارو در حال افزایش است و آیا مصرف آن می تواند به خاطر کروناویروس باشد یا خیر، گفت: داروی فکسوفنادین عوارض جانبی برای بیمار به همراه دارد اما مردم از آن برای درمان استفاده می‌کنند.

دکتر واثقی بیان داشت: مردم وقتی دارویی استفاده می کنند و متوجه می شوند که با این دارو خوب نمی شوند آن را تغییر می دهند؛ در حالی که برخ حساسیت ها، فصلی است و برای خوب شدن حداقل نیاز است که بیمار دو تا 4 ماه دارو مصرف کند. بیمار فکر می‌کند که برخی داروها بیماری وی را درمان نمی کنند در حالی که اینگونه نیست و باید دائم دارو مصرف شود.

عوارض داروی فکسوفنادین

وی با اشاره به عوارض داروی فکسوفنادین افزود: فکسوفنادین ها عوراض قلبی دارند و باعث آریتمی قلبی و نامنظم شدن ریتم قلب می شود.

داروی فکسوفنادین و ناراحتی معده

این پزشک عمومی در پاسخ به این سوال که آیا داروی فکسوفنادین ناراحتی های معده و سرفه هم برای بیمار به همراه دارد یا خیر، گفت: مصرف این دارو معمولا عوارض گوارشی ندارد و من تاکنون ناراحتی معده در خصوص فکسوفنادین مشاهده نکرده ام. بیمارانی که این دارو را مصرف می کنند زیاد عوارض گوارشی مطرح نمی کنند.

دکتر واثقی با تاکید بر اینکه لازم است داروی فکسوفنادین حتما با تجویز پزشک مصرف شود، تصریح کرد: متاسفانه افرادی زمانی که به داروخانه برای خرید داروی ضدحساسیت و آبریزش بینی مراجعه می کنند؛ افرادی که در داروخانه ها هستند بدون اینکه از بیمار سوال کنند که آیا ناراحتی قلبی یا بیماری دارد به او دارو را میفروشند.

انواع داروهای ضدحساسیت

وی توضیح داد: بنده خود داروی فکسوفنادین را برای بیمارانم نسخه نمی کنم و بیشتر داروهایی ضد حساسیتی که برای بیماران تجویز میکنم داروهایی مانند تلفست، سیتریزین، لوراتادین و کتوتیفن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha