کد خبر: عمل-های-جراحی-اورژانسی-کودکان-به-تعویق
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مرجان جودی خاطر نشان کرد: دردهای شکمی همراه با اسهال یکی از نشانه های آپاندیست است که باید سریع عمل شود بنابراین والدین باید بدانند در این شرایط کرونایی پزشک بهترین تصمیم را برای فرزندآنها می گیرد.

 فوق تخصص جراحی واورولوژی کودک ونوجوان با تاکید براینکه بی توجهی نسبت به برخی علائم و عدم مراجعه به مراکز درمانی به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا می تواند خطرات جانی برای کودکشان به همراه داشته باشد، اظهار کرد: استفاده از ماسک و هندراپ و حفظ فاصله اجتماعی می تواند خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

دکتر جودی با اشاره به اینکه یکی از شایع ترین اعمال جراحی کودکان عمل فتق کشاله ران است، گفت: هرچقدر کودک نارس تر به دنیا آمده باشد احتمال فتق کشاله ران در آن بیشتر است که معمولا دو طرفه ظاهر می شود اما این عمل جراحی جز اعمال جراحی اورژانسی محسوب نمی شود و می توانیم در شرایط کرونایی برای درمان بیمار زمانی مناسبی را در نظر بگیریم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوزادانی که مشکل عدم تشکیل روده ، معده یا دیافراگم دارند باید در کمتر از شش تا 24 ساعت اعمال جراحی لازم را دریافت کنند، ادامه داد: اما اعمال جراحی نقایص مادرزادی مانند شکاف کام ولب که تغذیه و رشد کودک را دچار تداخل نمی کند را می توان در شرایط کرونایی تا یک سال به تعویق انداخت.

دکتر جودی با اشاره به اینکه پرهیز کودکان از اجتماعات، استفاده از ماسک برای کودکان و شستشوی مداوم دست ها می تواند در پیشگیری از ابتلا کودکان به کرونا موثر باشد، اظهار کرد: والدین تمام مراحل درمانی کودکان را طبق برنامه ریزی های پزشک معالج انجام دهند و از تاکید بر اعمال جراحی که جنبه اورژانسی ندارد به خاطر حفظ سلامتی فرزند خود پرهیز کنند.

وی گفت: کودکان نیز مانند بزرگسالان مبتلا به بیماری کرونا می شوند و می توانند ناقلین پر خطر برای سالمندان باشند بنابراین تمام پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برای آنها نیز باید اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha