به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری  در تشریح گزارش عملکرد 6 ماهه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون بهداشت طی این 6 ماه موضوعات مربوط به کرونا را در دستور کار اول خود قرار داده و در جلسات مختلف با دعوت از مسئولان مربوطه مسائل و مشکلات ناشی از این بیماری را بررسی و پیگیری کرده است. از طرفی کمیسیون بهداشت و درمان در این دوره تمامی وقت و تلاش خودش را بر نظارت و پیگیری اجرای قوانین به ویژه قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت متمرکز کرده است چرا که معتقدیم در حال حاضر خلاء قانونی نداشته و عمده مشکلات در عدم اجرای قوانین توسط دولت است. از این رو با تشکیل کمیته‌های 11 گانه در حوزه های مختلف این موضوعات را مورد بررسی و پیگیری قرار داده‌ایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، به بررسی طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود:  طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده یکی از طرح‌های مهمی بود که در بخش سلامت نیز مورد بررسی قرار گرفت. کمیته جمعیت و خانواده کمیسیون بهداشت به صورت فعال این طرح را دنبال کرده و 4 نفر از اعضای کمیسیون بهداشت در کمیسیون مشترک در بررسی این طرح حضور داشته و آن را به صورت جدی پیگیری می‌‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: در طول 6 ماه گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیاری از مسئولان مربوطه و تاثیرگذار در حوزه سلامت و بهداشت را به کمیسیون برای ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته در چهارچوب قوانین و برنامه‌های آتی خود دعوت کردیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: متاسفانه از طرفی در آواخر دولت دوازدهم قرار داریم و از طرف دیگر کشور درگیر بیماری کرونا است، از این رو کمیسیون بهداشت بیشتر تمرکزش بر موضوعات مربوط به بیماری کووید - 19 و پیشگیری از شیوع آن قرار داده است؛ سوالات مختلفی از وزرا مطرح است اما به دلیل شرایط موجود قابل طرح نیست از این رو  به دنبال فرصت مناسبی هستیم تا پس از دعوت از وزرای مربوطه در صحن علنی مجلس، موضوعات را مطرح کنیم.

حدود 60 درصد از اعتبارات کرونایی به حوزه سلامت تخصیص یافته است

 وی، تصریح کرد: تخصیص کامل یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به حوزه سلامت ویژه مقابله با کرونا یکی از مسائل مهمی است که در کمیسیون بهداشت در حال پیگیری است و در این خصوص کمیته‌ای تشکیل دادیم که موضوع مذکور را به صورت جدی دنبال کرده و مرتب گزارش می‌دهد. علی رغم تمامی تلاش ها و پیگیری‌ها تاکنون 60 درصد اعتبارات مربوطه به حوزه سلامت و اقشار آسیب پذیر از بیماری کووید-19 تخصیص یافته است؛ لازم به ذکر است که از رئیس دیوان محاسبات کل کشور برای بررسی وضعیت تخصیص بودجه کرونا و نحوه هزینه کرد آن دعوت کردیم و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

شهریاری ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان از ستاد ملی مقابله با کرونا، انتقادات زیادی داریم و معتقدیم پروتکل‌های تصویب شده در وزارت بهداشت در این ستاد اجرایی نمی‌شود. البته در روزهای اخیر اقدامات مثبتی هم  در این ستاد صورت گرفته و در حال انجام  است.

پیگیری وضعیت معیشتی کادر درمان روی میز کمیسیون بهداشت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، پیگیری وضعیت معیشتی کادر درمان را از موضوعات بسیار مهم و اولویت‌دار کمیسیون متبوع خود دانست و اظهار کرد: متاسفانه منابعی برای بهبود وضعیت معیشتی کادر درمانی در نظر گرفته شده بود که هنوز تخصیص پیدا نکرده است. از طرفی تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای کادر درمانی که در جریان مقابله با کرونا ایثارگرانه در خط مقدم ایستادگی کردند، به دلیل بروکراسی ‌های اداری به تاخیر افتاده و موجب نارضایتی این قشر فداکار و زحمت‌کش شده است. بهبود وضعیت معیشتی کادر درمان به صورت جدی در کمیسیون بهداشت در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha