کد خبر: علت-تفاوت-تظاهر-بالینی-ویروس-کرونا-در-ا
۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
علت تفاوت تظاهر بالینی ویروس کرونا در افراد مختلف

فاطمه فتوحی ویروس‌ شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت تظاهر بالینی ویروس کرونا در افراد مختلف، اظهار داشت: بخشی از این موضوع برمی‌گردد به اینکه انسان‌ها با هم فرق بسیاری دارند و سیستم ایمنی بدن هر فردی با دیگری متفاوت است.

وی افزود: بدون شک یک ویروس وارد بدن همه انسان‌ها می‌شود اما تظاهر بالینی علائم این ویروس در بدن همه افراد یکی نیست و دلیل آن هم متفاوت بودن بدن هر فردی با دیگری است. این موضوع بسیار طبیعی که هر ویروسی عوراض متفاوتی در بدن انسان‌ها داشته باشد.

رئیس بخش آنفلوانزا و ویروس‌های تنفسی شایع انستیتو پاستور ایران گفت: هر ویروسی می‌تواند واکنش غیرقابل پیش‌بینی در بدن افراد داشته باشد، برخی ویروس‌ها بدون داشتن هیچ علامتی در بدن افراد باعث فوت فرد می‌شوند و تعدادی دیگر با وجود داشتن علائم بسیار زیاد باز هم به زندگی ادامه می‌دهند.

فتوحی ادامه داد: در بدن عده‌ای ویروس تا مادام العمر در بدن آنها به صورت مزمن باقی می‌ماند و در سال‌های دورتر آنها را به مشکلات زیادی دچار می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ویروس‌ها انگل‌های درون سلولی اجباری هستند، تصریح کرد: این ویروس‌ها با وارد شدن به بدن ما در واقع جزئی از بدنمان می‌شوند و اینکه بدن ما در مقابل این ویروس‌ها چه واکنشی از خود نشان می‌دهند نتایج برای همه می‌تواند متفاوت باشد.

این ویروس‌ شناس با اشاره به ویروس آنفولانزا گفت: بیشتر از صد سال است که در مورد این ویروس اطلاعات به دست آمده و هزاران مقاله برای آن نوشته شده است اما هنوز به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا اطلاعات زیادی کسب نکرده‌ایم و باید منتظر تکمیل شدن تحقیقات بمانیم.

گفت و گو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha