کد خبر: علت-تشنج-در-کودکان-مبتلا-به-کرونا-چیست؟
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶
علت تشنج در کودکان مبتلا به کرونا چیست؟

دکتر حسین دلاور کسمایی متخصص مغز و اعصاب بزرگسالان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت تشنج در کودکان مبتلا به کووید 19 اظهار داشت: کووید 19 می‌تواند با درگیر کردن بافت مغز و اعصاب باعث انسفالیت شود، انسفالیت درگیری بافت مغز است که می‌تواند عاملی برای تشنج در بسیاری از مبتلایان به این بیماری باشد.

وی گفت: تغییراتی که در بافت مغز ایجاد می‌شود می‌تواند باعث تشنج بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا شود. فردی که مبتلا به کووید ۱۹ شده می‌تواند التهابات الکترولیتی پیدا کند؛ این التهابات الکترولیتی می‌تواند باعث تشنج شود.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه انسفالیت و التهابات الکترولیتی دو عامل مهم در تشنج کودکان هستند، بیان داشت: بسیاری از کودکان مبتلا به کووید 19 به خاطر این دو عامل در بیمارستان بستری می‌شوند.

دلاور کسمایی با اشاره به اینکه بسیاری از گفته‌ها در خصوص علت تشنج در کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال دقیق و علمی نیست، افزود: اما به طور کلی سکته مغزی و تشنج در مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و علت آن هم افزایش لخته پذیری است.

وی با اشاره به علت سکته‌های مغزی در کودکان مبتلا به کووید 19 بیان داشت: کووید 19 به خاطر اختلالات انعقادی که ایجاد می‌کند احتمال لخته پذیری را افزایش می‌دهد به همین علت می‌تواند باعث ایجاد سکته مغزی شود.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: به بسیاری از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند داروی ضد لخته پذیری تزریق می‌شود. بسیاری از داروها می‌تواند میزان سکته مغزی و قلبی را در بیماران مبتلا به کرونا کاهش دهد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha