کد خبر: عدم-رعایت-نکات-بهداشتی-علت-افزایش-کووی
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
عدم رعایت نکات بهداشتی علت افزایش بیماران کرونا

کیوان رضوانی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تغییر ژنوم ویروس کرونا، اظهار داشت: بر اساس آخرین آماری که مرکز کنترل پیشگیری بیماری‌ها یا همان CDC مطرح کرده، هم اکنون 87 درصد بیماران با تب، حدود 67 درصد با سرفه خشک، حدود 38 درصد با خستگی و ضعف، حدود 33 درصد با افزایش خلط و سرفه های همراه با خلط، حدود 18 درصد با تنگی نفس، حدود 13 درصد با گلو درد و سردرد، حدود 14 درصد هم با درد مفاصل یا همان آرترالژی و میانجی به بیمارستان ها و پزشکان مراجعه می کنند.

وی افزود: بیماران همچنین با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، شکم درد، اسهال، کونژکتیویت یا همان التهاب ملتحمه چشم هم به پزشک مراجعه می کنند.

این پزشک عمومی تصریح کرد: یک بیمار تیپیک مبتلا به کووید 19 با تب و سرفه خشک و علائم عمومی مشابه آنفولانزا مانند ضعف ، بی‌حالی، تب و سرفه خشک به بیمارستان مراجعه دارد. هر بیماری که با این علائم به بیمارستان مراجعه می کند بر اساس پروتکل های تشخیصی نسبت به اینکه آیا به کووید 19 مبتلا شده یا خیر، مورد بررسی قرار می گیرد.

رضوانی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به مباحث مطرح شده مبنی بر تضعیف کرونا ویروس همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان در کشور هستیم، گفت: همه کادر درمان و پزشکان کشور می دانند که آمار مبتلایان در کشور بسیار بالاتر از رقم های مطرح شده از سوی وزارت بهداشت است به همین دلیل آمارهایی که مطرح می شود، صحیح نیست.

وی اضافه کرد: اوایل شیوع کرونا‌ویروس بیشتر برای جلوگیری از شایعات، آمارهای دقیق را مطرح نکردند اما هم اکنون بخش زیادی از آمارها بدلیل اینکه برخی از بیماران با علایم شبه کرونا، مثبت نشدن تست کرونا و دیگر علایم فوت می کنند، مطرح می شود.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه بیشتر مردم معتقدند که ویروس کووید 19 تضعیف شده است، بیان داشت: بدلیل مرتفع نشدن فاز حاد بیماری شاهد افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در کشور هستیم.

رضوانی با بیان اینکه مهمترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است، افزود: فرهنگ عمومی که طی ماه های گذشته در مردم وجود داشت از بین رفته و رها شده است. به نوعی مردم به زندگی عادی خود برگشته اند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha