کد خبر: ظریف-با-وزیر-امورخارجه-قطر-دیدار-و-گفتگ
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷
ظریف با وزیر امورخارجه قطر دیدار و گفتگو کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت امورخارجه،دکتر ظریف در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و تبریک موفقیت های اخیر قطر در پایان بخشیدن به محاصره این کشور، اهمیت روابط دو جانبه با قطر از دیدگاه دولت و ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سیاست های مبتنی بر زور و اجبار در منطقه بر ضرورت همکاریهای کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل و رسیدن به یک ترتیبات منطقه ای و با ثبات تاکید و روابط دوجانبه ایران و قطر را حائز نقش مهمی در این مسیر ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار آمادگی دوحه برای گسترش روابط دوجانبه در همه سطوح از جمله حوزه‌های اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با قدردانی از تمامی‌کمک هایی که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران محاصره قطر انجام داده است، این سفر را در راستای گسترش روابط دوجانبه و در چارچوب رایزنی‌های منظم میان دو طرف دانست.

وزیر خارجه قطر همچنین نیاز منطقه به رویکردی جدیدو همکاری‌های همه جانبه را مورد تاکید قرار داد و آمادگی قطر برای ایفای نقش کلیدی و موثر را اعلام و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مسایل موجود در چارچوب ابتکارات منطقه ای حل و فصل پیدا کند.

بررسی راه‌های گسترش روابط اقتصادی و همچنین حوزه‌های مشترک همکاری‌ها از دیگر محورهای مورد گفتگو وتبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha