کد خبر: ظرفیت-های-عظیم-هلال-احمر-مختص-به-امدادر
۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علی ربیعی امروز در بازدید از خانه هلال«هرندی» با بیان این که اساس و بنیان جمعیت هلال احمر بر اساس فعالیت های داوطلبی شکل گرفته است گفت: به نمایندگی از هیات دولت این روز را به همه داوطلبان و ایرانیانی که با روحیه داوطلبی و همیاری خود در این روزهای سخت در کنار مردم هستند و همچنین اعضای جمعیت هلال احمر  تبریک می‌گوییم.

سخنگوی دولت با بیان این که هر جامعه ای بدون داشتن روحیه داوطلبی جامعه‌ای موفق و پویا نخواهد بود، افزود: ما داوطلبی را یک سازمان نمی دانیم بلکه داوطلبی یک فرهنگ و روحیه و ارزش است که باید بیشتر میان مردم ترویج شود.

ربیعی با تاکید به این که هلال احمر یک سازمان معنوی در جامعه است که ارزش های نهفته آن را هنوز به خوبی درک نکردیم، افزود: به همه ایرانیان توصیه می کنیم در توسعه فعالیت های داوطلبی و خیر مشارکت بیشتری داشته باشند، چون اثرش به زندگی ما بر می گردد.

ظرفیت های عظیم هلال احمر مختص به امدادرسانی در حوادث نیست

سخنگوی دولت با بیان اینکه هلال احمر ظرفیت های عظیمی دارد که تنها به پاسخگویی به حوادث اختصاص ندارد، گفت: هلال احمر این آمادگی را دارد تا با استفاده از ظرفیت های داوطلبی به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند.

ربیعی با اشاره به اینکه این تصور که هلال احمر تنها در حوادثی مثل سیل و زلزله کمک رسانی می کند اشتباه است، هر چند که در این زمینه عملکرد خوب و بالایی داشته است، افزود: باید به کودکان مان یاد دهیم که در فعالیت های داوطلبی مشارکت داشته باشند و یاد بگیرند که در پویایی جامعه نقش داشته باشند این ظرفیت آموزشی در جمعیت هلال احمر وجود دارد.

دستیار اجتماعی رئیس جمهوری با اشاره به این که مفاهیم خیر و مددکار سازمان پذیر نیست، گفت: ساختار داوطلبی یک ساختار معنوی است که در درون جامعه و با ارزش های جامعه شکل می گیرد و گرامیداشت آن در «روز جهانی داوطلبان» در جمعیت هلال احمر برگزار می شود.

داوطلبانه در جامعه شادی بخش باشیم

ربیعی در ادامه سخنانش با بیان این که جامعه ما در هیچ دوره ای مثل سال های اخیر نیازمند به همدلی و درکنار هم بودن نبوده است، تاکید کرد: روحیه همدلانه ما ناشی از سنت ها و ارزش های دینی است که باید با اشکال جدید آن را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سنگینی تحریم و سختی تروریسم اقتصادی در جامعه، اکنون بیش از هر دوره دیگر نیاز به حمایت یکدیگر داریم، بیان کرد: حمایت ها تنها مادی نیست که در اختیار دیگران قرار دهیم بلکه می توانیم در جامعه شادی بخش باشیم، مهارت ها و دانش خود را داوطلبانه با دیگران تقسیم کنیم.

ربیعی تاکید کرد: کار خوبی که امروز انجام شده محلی کردن فعالیت ها است که یک الگوی موفق به‌شمار می رود. در این الگو، اهالی محله در برنامه ها و فعالیت ها مشارکت دارند و مسائل و مشکلات مناطق را برطرف می کنند.

وی همچنین به مسئله آموزش و بازماندگی از تحصیل کودکان، ایجاد صندوق های کارآفرینی، ترک تحصیل کودکان و استفاده از ظرفیت خیریه ها و سمن ها برای کمک به رفع این مشکلات تاکید کرد.

تشکیل 3200 خانه هلال

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز ضمن تبریک روز جهانی داوطلبان گفت: یکی از درخواست های دولت از جمعیت هلال احمر که اکنون در حال انجام است، تشکیل «خانه‌های هلال» است .

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم با بیان این که محور تشکیل خانه های هلال افراد داوطلب در روستاها، شهرها و محله ها  هستند افزود: با همکاری شهرداری در تهران 400 محله را می توان پوشش داد و یکی از آنها خانه هلال محله هرندی است که اکثر اعضای آن را اهالی و ساکنان این محله تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: تاکنون 3 هزار و 200 خانه هلال تشکیل شده که تا پایان امسال به 5 هزارخانه خواهد رسید و فعالیت های داوطلبی پیشگیری و مقابله با کرونا یکی از برنامه های آنها خواهد بود.

در پایان از داوطلبان و اعضای خانه هلال هرندی، تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha