کد خبر: طی-یکسال-گذشته-23-پروژه-و-40-مرکز-پزشکی-قانو
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
طی یکسال گذشته 23 پروژه و 40 مرکز پزشکی قانونی در کشور راه اندازی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر عباس مسجدی در جلسه ویدئوکنفرانسی با کارکنان سازمان در سراسر کشور که به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت ضمن گرامیداشت این هفته و یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه‌، افزود: به منظور رعایت عدالت در دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی با حرکتی جهادی سال گذشته شاهد جهش در افتتاح مراکز پزشکی قانونی بودیم که این امر نتیجه تلاش همه همکاران و مدیران سازمان در سراسر کشور است.

وی در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات همکاران در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور به راهبردهای قوه قضاییه در سال جدید اشاره و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در سال جدید راهبردهایی را برای ارائه خدمت به مردم و پیشبرد برنامه ها و اهداف خود تعیین کرده که لازم است در جهت تحقق این راهبردها حرکت کنیم.

دکتر مسجدی افزود: تکریم ارباب رجوع (چه مردم و چه مجموعه پرسنل دستگاه قضا) یکی از راهبردهای قوه قضاییه است که در ستاد سازمان به جد پیگیر آن هستیم و بنده نیز به عنوان رئیس این سازمان در راستای خدمت رسانی بهتر و فراهم کردن شرایط روانی مناسب تر نهایت تلاش خود را به کار می گیرم.

 وی تصریح کرد: ما خود را در قبال همه همکاران مسوول می دانیم و انتظار داریم که همکاران نیز در مواجهه با مردم و ارباب رجوع چنین دیدی داشته باشند و درخواست های آنان را با سعه صدر مورد رسیدگی قرار دهند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، با اشاره به اینکه مبارزه با فساد راهبرد دوم دستگاه قضا است، اظهار داشت: به اذعان دیگر دستگاه ها و نیز ارگان های نظارتی در مجموعه قوه قضاییه، سازمان پزشکی قانونی کشور جزء پاک‌ترین دستگاه ها است که این امر مهم در نتیجه زحمات و تلاش های همه همکاران محقق شده است.

وی همچنین به توجه ویژه رییس قوه قضاییه به مجموعه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: پزشکی قانونی همواره مورد تأکید و توجه رییس محترم قوه قضاییه بوده است.

به گفته دکتر مسجدی با توجه به دیدگاه رئیس  قوه قضاییه، سازمان پزشکی قانونی کشور به جایگاهی رسیده است که اظهار نظر کارشناسی آن در بسیاری از پرونده ها برای احقاق حقوق مردم و تأمین عدالت کارگشاست.

وی تلاش برای رفع موانع تولید را دیگر راهبرد قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، دستگاه قضا می تواند در این مسیر نیز عملکرد مؤثری داشته و برخی موانع موجود در این مسیر را مرتفع کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به برخی سئوالات مطرح شده از سوی همکاران، به تلاش برای رعایت شأن و منزلت همکاران، تلاش برای تبدیل وضعیت همکاران قراردادی علی رغم موانع قانونی موجود و ... اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات موجود سازمان تلاش می کنیم تا از هر امکان قانونی جهت رفع و یا کاهش مشکلات همکاران و سازمان استفاده کنیم.

همچنین دکتر مسجدی خواستار برگزاری چنین جلساتی به صورت مستمر در پزشکی قانونی شد تا فرصتی برای بیان مشکلات، برطرف کردن آنها و نیز انتقال و تبادل تجربیات فراهم شود.

گفتنی است در این دیدار ویدئوکنفرانسی همکاران پزشکی قانونی استان ها مشکلات، پیشنهادات و سئوالات خود را مطرح و پاسخ های لازم از سوی معاونین و مدیران حاضر در جلسه و نیز شخص رییس سازمان به آنان ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha