کد خبر: طرح-غربالگری-دانشجویان-مشهد-به-مرحله-ا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی صباغ‌گل اظهار کرد: به جهت نگرانی عموم دانشجویان به‌ویژه خوابگاهی‌ها، طرح غربالگری دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عید سعید غدیرخم به مرحله اجرا در آمده و تا پایان بحران کرونا ادامه می‌یابد و اگر هم نیاز بود اجرای این طرح دائمی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و به‌‎منظور شناسایی اولیه بیماران مشکوک به ویروس کرونا و نیز جهت افزایش اطمینان دانشجویان از سلامت خود، یک پزشک عمومی از ابتدای این هفته در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر شده است و دانشجویان در هر ویزیت غربالگری از نظر ویروس کووید ۱۹، تب‌سنجی، پالس‌اکسیمتری، اخذ شرح حال و وضعیت عمومی مورد بررسی قرار می گیرند.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل پرونده سلامت دانشجویان بوده است، خاطرنشان کرد: با حضور پزشک عمومی در خوابگاه‌های دانشجویی به مشکلات مختلف دانشجویان در تمامی حوزه‌ها از جمله کرونا رسیدگی شده و این افراد مورد معاینه قرار می‌گیرند، ضمن اینکه در این پرونده تاریخچه دانشجو در خصوص سایر بیماری‌ها مثل دیابت، تشنج، اضطراب و استرس، مصرف دارو، ثبت علایم حیاتی، اندازه‌گیری BMI  و غیره ثبت می‌شود.

دکتر صباغ‌گل تصریح کرد: عمده مشکلات دانشجویان در مباحثی همچون دیابت، قندخون، فشارخون، سلامت روان، اضطراب و استرس و غیره بوده که در تلاش هستیم با حضور پزشکان در خوابگاه‌ها این مشکلات برطرف شود.

وی بیان کرد: این اقدامات جهت پیشگیری از شیوع و شناسایی احتمالی ناقلان صورت می‌گیرد تا در صورت نیاز به بررسی‌های بیشتر، دانشجویان جهت آزمایش و اقدامات بعدی که به‌صورت رایگان انجام می شود به مراکز درمانی ارجاع ‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha