کد خبر: ضرورت-نظارت-جدی-بر-توزیع-واکسن-آنفلوان
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت  به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر یدالله سهرابی با اشاره به نگرانی عموم مردم برای دریافت به موقع واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی پاندمی کووید 19 و همزمانی آن با آنفلوانزا میزان متقاضیان دریافت واکسن آنفلوانزا در مقایسه با سالهای گذشته بسیار بالاتر است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان غذا ودارو 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می گیرد تا بصورت رایگان میان گروههای پرخطر مانند مادران باردار، سالمندان، زندانیان، کادر درمان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص قرار گیرد .

وی با تاکید بر این که عموم مردم باید در وهله اول نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی؛ ماسک زدن و فاصله اجتماعی توجه کافی داشته باشند؛ ادامه داد: نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا باید کاملا هدفمند باشد؛ تا شاهد توزیع آن در بازار سیاه دارویی نباشیم ضمن آن که تا کنون هیچ سامانه ای برای ثبت نام گروههای پرخطر و سازو کار دریافت آن از سوی مسئولان اعلام نشده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: تنها مرجع رسمی توزیع واکسن در بین عموم مردم داروخانه ها هستند و هر نوع فروش آن در فضایی خارج از داروخانه ممنوع است.

سهرابی خاطرنشان کرد: نیازمند نظارت جدی بر نحوه توزیع واکسن از سوی مسئولان هستیم تا ایمنی و سلامت گروههای پرخطر به مخاطره نیفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha