کد خبر: ضرورت-فرهنگ‌سازی-مدیریت-مصرف-آب-در-اس
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالحمید حمزه‌پور" تنها راه گذر از تابستان امسال را مدیریت مصرف آب در شهرها و روستاها دانست و با بیان اینکه بخشی از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق 200 حلقه چاه آب این استان تأمین می‌شود‌، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ صورت گرفته، درجه دمای هوای استان بوشهر در فصل تابستان نسبت به سال قبل افزایش دارد و هر افزایش یک درجه 3 درصد بر مصرف آب مصرفی می‌افزاید.

حمزه‌پور، مشکلات موجود در تأمین برق را سبب بروز بحران در آبرسانی دانست و تصریح کرد: آبرسانی از طریق ایستگاه‌های پمپاژ میسر می‌شود و مشکلات در حوزه برق‌رسانی می‌تواند بر کم‌آبی دامن بزند.

وی، با تأکید بر افزایش خدمات و پاسخگویی به مطالبات مردم به صورت شبانه‌روزی گفت: کارکنان شرکت آب فاضلاب تا زمان بازنشستگی باید به خدمات صادقانه خود ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب دغدغه در عرصه آبرسانی در فصل تابستان شده است، افزود: ویروس کرونا، کاهش درآمد، گرمی شدید هوا، اقلیم گرم و خشک و دیگر موضوع‌ها بر دغدغه تأمین آب افزوده است که باید فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف در شهرها و روستاها ترویج شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه زیرساخت‌هایی در تأمین آب آشامیدنی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: همکاری صدا و سیما، دهیاران، شهرداران و فعالان اجتماعی در افزایش آگاهی مردم برای اهمیت مصرف آب اثرگذار است و تولید برنامه و پخش در فضاهای مجازی امری مهم و ضروری است.

وی، قطع آب شبکه آبرسانی از فضاهای سبز شهرداری‌ها، خانه‌ باغ‌ها و انشعابات غیرمجاز را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید با هماهنگی همه‌جانبه، آگاهی مردم در چگونگی تأمین آب برای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha