کد خبر: ضرورت-رعایت-فاصله-گذاری-اجتماعی-از-سوی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی، در نشست تخصصی بررسی وضعیت شیوع کرونا در استانداری کرمانشاه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله کرونا، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کل کشور از ابتدای اسفندماه سال گذشته و رصد همه استان های کشور، آمار ابتلا و مرگ و میر استان کرمانشاه، نشان دهنده مدیریت بحران قابل قبول در کنترل بیماری کرونا بوده که جای تقدیر دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با توجه به شرایط موجود و استمرار بیماری تا زمان تهیه راهکار های پیشگیری و درمان قطعی، رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کلیه افراد فعال در جامعه ضروری است.

ممانعت از حضور گروه های آسیب پذیر در مکان های شلوغ

دکتر جان بابایی گفت: در خصوص افراد‌ مسن و دارای بیماری‌ زمینه ای، باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد و از حضور این افراد در مکان‌های شلوغ خودداری شود.

اعمال محدودیت های اجتماعی در کرمانشاه از زمان شیوع کرونا

در ادامه این نشست، مهندس بازوند، استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: از زحمات کلیه عزیزان در وزارت بهداشت که با برنامه ‌ریزی های دقیق اقدامات خوبی جهت کنترل بیماری کرونا انجام دادند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: همچنین عملکرد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، معاونین ایشان، پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان بابت تلاش‌های شبانه‌ روزی و مستمر در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان، قابل تقدیر است.

بیماریابی فعال در استان کرمانشاه

مهندس بازوند همچنین بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه، برنامه ریزی های لازم جهت اعمال محدودیت های اجتماعی صورت گرفته است، همچنین در خصوص بیمار یابی در استان اقدامات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است.

ضرورت اجرای دقیق پروتکل‌ های بهداشتی

دکتر الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در خصوص مدیریت بیماری کرونا، گفت: با توجه به کاهش حساسیت های اجتماعی نسبت به بیماری کرونا در روزهای اخیر و از سر گیری فعالیت‌های اجتماعی، باید نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌ های بهداشتی اقدامات لازم مجددا صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌ شوند، ایجاد نقاهتگاه با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده و در خصوص افراد بستری نیز اقدامات حمایتی لازم صورت می گیرد.

ایجاد بسیج همگانی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه به منظور مقابله با کرونا

در ادامه این نشست، دکتر مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ضمن قددرانی از  حمایت های صمیمانه و مستمر استانداری، تصریح کرد: یکی از مهمترین مواردی که در کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان وجود دارد، ایجاد بسیج همگانی بین دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha