به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، حسن نوری درباره مکانیزم اورژانس ریلی اظهار کرد: ما با حوادث و پدیدههایی مواجه هستیم که دسترسی به خدمات و فوریتهای پزشکی برای آنها هم اکنون مقدور نیست یا به سختی قابل انجام است.
وی ادامه داد: راه آهن مطمئنترین خط تردد مسافران است اما ممکن است یک قطار در وسط بیابان دچار حادثه شود و هیچ دسترسی هم به آن وجود نداشته باشد. رسیدن به این محل حادثه فقط از طریق بالگرد و یا اورژانس ریلی امکانپذیر است اما بالگردهای شبانه با محدودیت تردد مواجه است.
معاون عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه انتقال مصدومان حوادث پرتردد نیازمند یک مسیر امن و در عین حال سریع است افزود: به عنوان مثال مسمومیت با قارچ در ابتدای سال شیوع زیادی پیدا کرد که برای انتقال این مصدومان به بیمارستان باید از مسیر پرترافیک و در برخی موارد غیرامن جادههای کشور عبور میکردیم، در مواردی هم برای انتقال مصدومان از زنجان به تهران در مسیر پرترافیک جادهای دچار مشکل شدیم درصورتی که یک اورژانس ریلی به سادگی میتوانست مصدومان را به بیمارستان مورد نظر انتقال دهد. همچنین برای ارائه برخی خدمات به مناطق محروم کشور نیز میتوان از آمبولانسهای ریلی با حضور پزشک، پرستار و متخصصان استفاده کرد.
وی که در یک برنامه رادیویی گفتوگو میکرد با بیان اینکه آمبولانسها و تجهیزات اورژانس ایران از استانداردترین تجهیزات دنیاست گفت: در حال حاضر ۴۲ بالگرد فعال داریم که هزینه آنها بسیار بالاست و اورژانس دریایی هم اخیراً به استانداردترین آمبولانسهای دریایی روز دنیا مجهز شد.
وی به کمبود نیرو در پایگاههای اورژانس اشاره کرد و افزود: ما به ازای هر پایگاه اورژانس حداقل باید ۹,۲۵ صدم نفر نیرو داشته باشیم اما در حال حاضر پنج نفر نیرو داریم و این موضوع، کار پرسنل اورژانس را بسیار سخت کرده چرا که باید دو برابر استاندار کار کنند تا خدمات فوریتهای پزشکی معطل نشود.
نظر شما