کد خبر: صدمین-روز-عاری-از-کرونا-در-نیوزیلند
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم، نیوزیلند روز یکشنبه، صدمین روز عاری از کرونا را پشت سر گذاشت؛ رخدادی مثبت و کوچک در جهانی که همچنان با معضل بزرگ کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کند.

زندگی برای بیشتر مردم در این کشور 5 میلیونی اقیانوسیه به حالت عادی بازگشته است. آن‌ها در ورزشگاه‌های پرازدحام به تماشای مسابقات راگبی می‌نشینند و بدون واهمه از ابتلا به کووید-19 در کافه‌ها و رستوران‌ها حضور می‌یابند. اما گروهی نگرانند کشورشان بیش از اندازه آسانگیر شده است و ممکن است آمادگی برای مواجهه با موج جدید شیوع ویروس کرونا را از دست دهد.

نیوزیلند در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) و زمانی که تنها 100 مورد ابتلا به کووید-19 گزارش شده بود، با اجرای محدودیت‌های شدید اجتماعی و قرنطینه از شیوع آن جلوگیری کرد. در 100 روز گذشته، تنها تعداد انگشت‌شماری که از مرزهای این کشور وارد شده بودند به کووید-19 مبتلا شده اند.

به باور کارشناسان، ترکیبی از اجرای دقیق اصول علمی و مدیریت مطلوب سیاسی در نیوزیلند به مهار ویروس کرونا منجر شده است. تا جایی که بسیاری از کشورها می‌کوشند از الگوی نیوزیلند برای مهار کرونا استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha