کد خبر: صدمات-جبران-ناپذیر-عمل‌های-زیبایی-زیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
صدمات جبران ناپذیر عمل‌های زیبایی زیرزمینی/سیستم‌ نظارتی ما بسیار فشل و آلوده است!

دکتر علی احمدی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به عوارض جبران ناپذیر جراحی‌های زیرزمینی زیبایی در شرایط کرونایی اظهار کرد: در مورد جراحی های زیبایی کسانی که کار آنها این عمل ها نیست در همه شرایط عمل هایی انجام می دهند که عوارض و خسارت جبران ناپذیری برای بیمار به دنبال دارد.

وی افزود: بیماران همیشه با انجام عمل های زیرزمینی بسیار ضرر می کنند و دچار آسیب های جدی می شوند چراکه پزشکانی که آنها را عمل می کنند صلاحیت لازم برای انجام چنین کاری را ندارند.

محدودیت برای عمل های جراحی زیبایی

این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا برای همه جراحان پلاستیک و زیبایی محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. این پزشکان باید بر اساس پروتکل های در نظر گرفته شده عمل های خود را انجام دهند.

دکتر احمدی با تاکید بر اینکه همه عمل های زیبایی باید به صورت قانونی انجام شود، گفت: عمل های زیرزمینی بیشتر توسط کسانی انجام می شود که کار آنها انجام چنین عمل هایی نیست.

آسیب به بیماران جبران ناپذیر است

وی ادامه داد: متاسفانه بیماران با عارضه های زیادی به ما مراجعه می کنند و ما مشاهده می کنیم که تا چه اندازه به این بیماران صدمات جبران ناپذیری وارد شده است. آسیب هایی که به این بیماران وارد می شود تا آخر عمر نمی تواند برطرف شود.

این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: عارضه هایی که به عده ای از بیماران وارد می شود حتی با ده ها عمل زیبایی هم قابل جبران نیست. مردم باید در مورد عمل های زیبایی تحقیق کنند و بدانند که باید به چه کسانی مراجعه داشته باشند.

وزارت بهداشت باید به مردم اطلاع رسانی کند

دکتر احمدی عنوان کرد: متاسفانه سیستم های نظارتی ما بسیار فشل و آلوده هستند؛ اگر از طریق نظام پزشکی و وزارت بهداشت به مردم اطلاع رسانی درست انجام می شد و با افرادی که اقدام به عمل های زیرزمینی می کردند، برخورد قانونی صورت می گرفت و این افراد به مردم معرفی می شدند، دیگر هیچ شخصی به خود اجازه نمی داد چنین کاری انجام دهد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که برخورد قانونی با متخلفان صورت نگیرد هیچ وقت این مشکلات در کشور برطرف نخواهند شد.

برخورد با متخلفان عمل های زیبایی

این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی افزود: سیستم های نظارتی باید با کسانی که عمل های غیرقانونی انجام می دهند برخورد بسیار جدی داشته باشند.

دکتر احمدی گفت: هیچ وقت چنین اتفاقاتی از سوی صدا و سیما مطرح نمی شود تا مردم از چنین اقداماتی آگاه شوند.

آرایشگران هم عمل های زیبایی انجام می دهند

وی با بیان اینکه بعضی از آرایشگران یا پزشکان عمومی اقدام به عمل های زیبایی می کنند، تصریح کرد: برخی از پزشکان عمومی که هیچ اطلاعی از عمل های زیبایی ندارند نسبت به چنین عمل هایی اقدام می کنند.

این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تاکید کرد: حتی در بعضی از کلینیک ها هم کسانی که مریض را عمل می کنند، تکنسین هستند و همین موضوع هم باعث می شود که مریض دچار عوارض جبران ناپذیری شود.

دکتر احمدی گفت: زمانی که مریض به جراحان پلاستیک مراجعه می کنند پزشک بر اساس بررسی هایی که روی مریض انجام می شود اقدام به عمل زیبایی می کنند.

وی بیان داشت: اگر در بررسی دلیل محکمی برای عمل زیبایی وجود نداشته باشد ما فرد را عمل نمی کنیم اما اگر همین فرد به پزشکی که تخصص نداشته باشد مراجعه کند به خاطر پول نسبت به عمل این فرد اقدام می کند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha