کد خبر: صادرات-تولیدات-کشاورزی-به-روسیه-نیازم
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،مهدی اسماعیلی درباره وضعیت صنعت کشاورزی در میانه،گفت: شرایط اقلیمی ایران به حدی مناسب است که می توان با آمایش تولید به طریق گسترده محصولات کشاورزی  را روانه بازار صادراتی کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قابلیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی جهان را دارد و این درحالی است که استان آذربایجان شرقی یکی از مستعد ترین استان ها در حوزه محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در تولید محصولات کشاورزی می بایست به ظرفیت تولید در استان های مختلف نیز توجه ویژه کرد تا بتوان در بهترین شرایط ممکن تولید محصولات کشاورزی را به جریان انداخت.

نماینده مردم  میانه تصریح کرد: شهرستان میانه 33 درصد آب های استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در حدود 40 سد کوچک و بزرگ در میانه قرار دارد و از همین رو این ظرفیت ها نشان میدهد که میانه می تواند در تولید محصولات کشاورزی نقش ویژه ای را ایفا کند.

اسماعیلی افزود: با سرمایه گذاری در تولید محصولات کشاورزی می توان از اتکا به اقتصاد نفتی رهایی یافت زیرا محصولات کشاورزی در میانه ظرفیت بالقوه ای برای قرار گرفتن در ریل صادرات را دارد.

وی ادامه داد: روسیه به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان محصولات کشاورزی در کنار ما قرار دارد و این در حالی است که شهرستان جلفا با داشتن گلخانه های گسترده می تواند محصولات کشاورزی را به روسیه صادر کند و اگر این نوع از صادرات محصولات کشاورزی تقویت شود ما شاهد ارز آوری به کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه صادرات تولیدات کشاورزی به روسیه نیازمند توسعه صنایع فرآوری است، یادآورشد: میانه 33 درصد منابع آبی استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha