کد خبر: شورای-نگهبان-کاری-به-جناح‌بندی‌های-س
۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
شورای نگهبان کاری به جناح‌بندی‌های سیاسی ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت و به نقل از فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح طلبان به دنبال عدم احراز صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه این عدم احراز صلاحیت‌ها موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، گفت: اصلاح طلبان تا زمانی که کاندیداهای مورد نظرشان تایید صلاحیت شوند، شورای نگهبان را یک نهاد انقلابی می‌دانند و در صورتی که صلاحیت کاندیداهایشان احراز نشود، شورای نگهبان را مورد شدیدترین انتقادات قرار داده و آن را به عنوان یک مانع معرفی می‌کنند.

وی افزود: واقعیت این است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها مر قانون را رعایت کرده و کاری به جناح‌بندی‌های سیاسی نداشته و ندارند و شاهد این مدعا هم عدم احراز صلاحیت تعداد قابل توجه کاندیداهای اصولگرایان در بررسی صلاحیت‌های اخیر است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر در بین هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای گرایش‌های مختلف سیاسی و از جمله کاندیداهای اصلاح طلبان حضور دارند و این گونه نیست که آنها کاندیدایی در رقابت‌های نهایی انتخابات نداشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: اینکه ما هر وقت قانون به نفع‌مان باشد، خودمان را مطیع آن بدانیم و هر زمان که قانون به ضرر ما باشد در مقابل آن بایستیم، قانون‌مداری و قانون‌محوری نیست بلکه خود رایی است و اصلاح طلبان نباید با خودرأیی، زمانی که قانون به ضررشان است آن را نپذیرند.

وی افزود: نکته‌ قابل ذکر دیگر در اینجا این است که اصلاح طلبان به جای این همه اعتراض، انتقاد و مطالبه‌گری باید پاسخگوی عملکرد 8 ساله خود در دولت تدبیر و امید باشند که ثمره آن مشکلات معیشتی و کوچک شدن سفره مردم است و تورم و گرانی به حدی رسیده که طبقات متوسط هم به جمع طبقات ضعیف جامعه پیوسته‌اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما در هر دوره از انتخابات با این قبیل فضاسازی‌ها چه از سوی دشمنان خارجی و چه عناصر داخلی مواجه بوده‌ایم و مردم ما در هر دوره از انتخابات بدون توجه به این فضاسازی‌ها در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز مردم ما به آن درجه از تجربه و پختگی رسیده‌اند که هیچ توجهی به این گونه فضاسازی‌ها نداشته باشند و در انتخابات برای تعیین سرنوشت‌شان حضور پیدا کنند.

وی افزود: علاوه بر این مردم کاری ندارند که فلان کاندیدا منتسب به کدام جریان سیاسی است، بلکه مردم به برنامه و سابقه کاری آن کاندیدا کار دارند و بر اساس آن در انتخابات رأی می‌دهند و دسته‌بندی و جناح‌بندی سیاسی هیچ تأثیری در رأی مردم در انتخابات ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha