کد خبر: شهروندان-تهرانی-به-وظایف-فردی-و-اجتماع
۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
شهروندان تهرانی به وظایف فردی و اجتماعی خود عمل کنند/ لزوم پرهیز از ترددهای غیرضروری

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، یحیی صالح طبری در برنامه «سلام تهران»، با اشاره به وضع نامساعد هوا در روزهای گذشته و حجم سنگین آلودگی هوای پایتخت، از افرایش بیماران قلبی و تنفسی در روزهای آلوده تهران خبر داد و چاره‌اندیشی برای حل این معضل را ضروری برشمرد.

رئیس مرکز اورژانس تهران در پاسخ به اینکه آمار فوتی‌های ناشی از آلودگی هوا در روزهای اخیر به چند نفر رسیده است؟، گفت: مرجع رسمی برای اعلام آمار فوتی‌ها پزشکی قانونی است. معمولاً میزان آلودگی و آمار خسارات و تلفات ناشی از آن به صورت روزانه رصد و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته محدودیت تردد و ترافیک و دورکاری بیشتر کارمندان، موجب کاهش آلودگی هوا شده بود، تصریح کرد: امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی، تمام ادارات با کل نیروهای خود مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل تردد به مرکز بیشتر و به تبع آن، آلودگی هوا هم بیشتر شده است.

صالحی طبری با اشاره به استقرار اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس‌ها در میادین شهر در هفته گذشته، در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت هوا چرا بازی شهرآورد لغو نشد؟، گفت: مرجع این تصمیم اورژانس نیست، شورای تأمین در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.

رئیس مرکز اورژانس تهران، ضمن توصیه مردم به مصرف میوه، سبزیجات، شیر و ویتامین‌هایB و D، مهمترین راه مقابله با عوارض ناشی از آلودگی هوا را ماندن در خانه، پرهیز از ترددهای غیرضروری و استفاده از ماسک‌های فیلتردار عنوان کرد.

صالح طبری اورژانس را سرباز نظام سلامت دانست و تأکید کرد: ممکن است هر کدام از ما در ایجاد آلودگی هوا نقش داشته باشیم. بنابراین پیش از رسالت اجتماعی، وظیفه فردی ماست که برای کاهش آلودگی هم قدم برداریم.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha