کد خبر: شهرداری-مدافعان-حقوق-حیوانات-را-بازی-د
۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) فرزاد علیزاده، دبیر اجرایی ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات با اشاره به سپردن مسؤولیت نظارت بر مدیریت حیوانات شهری به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران  گفت: با وجود اینکه این اداره یکی از ضعیف‌ترین ادارات کل در مجموعه‌‌ عریض و طویل شهراری تهران است، اما با توجه به مدیریت دلسوزانه شینا انصاری برای فعالان حقوق حیوانات قوت قلبی بود.

علیزاده گفت: با واسپاری این مسؤولیت به این نتیجه رسیدیم که بالاخره پس از سال‌ها کش‌و قوس در بحث مدیریت حیوانات شهری، بالاخره شهرداری تهران تصمیم گرفته است، یک کار زیربنائی در این خصوص انجام دهد.

وی اظهار داشت: اکنون با گذشت نزدیک به یک ماه از افشای جنایت سگ‌کشی، آن‌هم به بدترین شکل ممکن در پناهگاه آرادکوه کهریزک، که با عدم نظارت صحیح مدیریت ساماندهی مشاغل تهران اتفاق افتاد و برگزاری حداقل سه نشست تخصصی با مسؤولان محیط زیست شهرداری تهران مشخص شد که تشکل‌های مردم نهاد‌، طبق معمول بازی داده شده‌اند و شهرداری تهران آنها را سرگرم غلط‌گیری و به روز رسانی دستورالعمل اجرائی مدیریت سگ‌های رها شده کرده است.

علیزاده ادامه داد: این در حالی است که دستورالعمل  اجرائی مدیریت سگ‌ها توسط سازمان همیاری شهرداری‌های وزارت کشور تدوین شده و اساساً اداره کل شهرداری تهران هیچ قدرتی در ایجاد تغییرات در این دستورالعمل را ندارد.

به گفته وی  شهرداری تهران بدون تائید شورای شهر، شهرداری حق کوچکترین تغییری در مبانی این دستورالعمل را نداشته و اداره کل محیط زیست تهران تنها می‌تواند در نقش پیشنهاد دهنده  قرار گیرد  و ممکن است شورای شهر آن را رد کند.

وی معتقد است:در این مدت متاسفانه تشکل‌ها، فعالان و مدافعان محیط زیست و حقوق حیوانات در این مدت وقت و انرژی خود را بیهوده تلف کرده‌اند.

دبیر اجرایی ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات ابراز داشت: متاسفانه تا زمانی‌که هیچ رویه مشخص و قانونی در خصوص مدیریت حیوانات شهری وجود نداشته باشد، پیمانکاران این حوزه بدون هیچ تخصص و علاقه‌ای به موضوع محیط زیست و حیوانات شهری با سوء استفاده از خواب غفلت کسانی همچون مدیریت پسماند شهرداری تهران به کشت و کشتار خود ادامه داده و برای خود کسب درآمد خواهند کرد.

وی گفت: اما این‌بار مدافعان حقوق حیوانات با خود عهد بسته‌اند تا زمان تدوین یک برنامه‌ مدون و مشخص برای مدیریت حیوانات شهری از پای ننشسته و با نظارت بر اجرائی شدن دستورالعمل تا جائی که می‌توانند نقش مردمی خود را به نحو احسن ایفا کنند.

علیزاده افزود: در همین راستا ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات ایران، با استفاده از تمام ظرفیت مدنی و قانونی خود در مسیر انجام این مهم قدم برخواهد داشت.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha