کد خبر: شناسایی-۴-میلیون-زن-سرپرست-خانوار-در-کش
۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
شناسایی ۴ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور / بهبود وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوار در اولویت مجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده اولویت‌های امروز مجلس در حوزه اجتماعی را مأموریت‌های بسیار مهمی برشمرد که کلیت مجلس باید به آن توجه داشته باشد و اظهار کرد: رفاه عموم مردم یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که مجلس یازدهم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال جوانان نیز موضوع بعدی است که مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم باید به آن ورود کند، افزود: موضوع بیکاری یکی از معضلاتی است که امروز اکثر خانواده‌های ایرانی از آن رنج می‌‎برند.

وی با اشاره به آمار بالای جوانان در سن و سال ازدواج، یادآور شد: در حال حاضر 15 میلیون جوان در سن و سال ازدواج در کشور داریم که برنامه روشنی برای تسهیل ازدواج جوانان از طرف دولت دیده نمی‌شود که این مهم آزاردهنده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر آمار جوانان بیکار نیز امروز به هفت میلیون رسیده است که این آمار نیز برای کشوری با چنین ظرفیت‌هایی خوشایند نیست.

عیسی زاده، آمار زنان سرپرست خانوار در کشور را نیز 4 میلیون نفر عنوان و تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشیتی زنان سرپرست خانوار نیز یکی دیگر از وظایف کمیسیون اجتماعی و مجلس یازدهم در دوره پیش رو است. امروز این آمار احصا شده و فقط نیازمند اجرای قوانین و  مقررات برای بهبود اوضاع هستیم.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: در اکثر این موارد قوانین و مقررات مناسبی وجود دارد و همچنین اطلاعات و آمار نیز در زمینه مسائل اصلی حوزه اجتماعی وجود دارد؛ بنابراین امروز ضرورت دارد که با نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی در این حوزه را وادار به اجرای قوانین در حوزه‌های اجتماعی کنیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha