کد خبر: شناسایی-۱۳۳-پاتوق-فعال-معتادان-تزریقی
۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کارشناسان سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز با اجرای طرح "برآورد جمعیت اعتیاد تزریقی به روش مکان‌یابی یاMapping  " به شناسایی و بررسی ۱۳۳ پاتوق  فعال معتادان تزریقی در شرق تهران پرداختند.

اجرای طرح مذکور از نیمه اول مردادماه ۹۹ به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و هدف آن برآورد تعداد پاتوق ها یا مکان های امن مصرف، خرید و فروش، خوابیدن معتادان تزریقی در سطح تهران است.

کار میدانی توسط تیم های اجرایی متشکل از ۱۰ کارشناس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت شرق به همراه چهار تن از بهبودیافتگان از ۲۸ آبان شروع شد. تیم مذکور به مدت ۱۰ روز از ۸ صبح تا ۸ شب با ورود به پاتوق های اعتیاد  به بررسی این اماکن پرداختند.

تیم اجرایی سلامت روان مرکز براساس بازدیدهای میدانی در چهار منطقه ۱۲، ۱۳، ۱۴  و ۱۵ شرق تهران ۱۳۳ پاتوق فعال وجود دارد و ۱۷ پاتوق نیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی غیرفعال شده است.

براساس این گزارش طرح مپینگ مرکز بهداشت شرق تهران پس از ۱۰ روز کار پیوسته و سخت میدانی توسط تیم سلامت روان به فعالیت خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha