کد خبر: شناسایی-و-اولویت-بندی-۵۱۰-معدن-در-کشور
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، بنابر گزارش ارائه شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(ایمپاسکو)، در این مدت ۵۱۰ معدن در سراسر کشور و در قالب برنامه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت بندی شده است.

برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته فنی مشترک با طرف های تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و همچنین جلسات فعال سازی معادن مس کشور با کمک شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر اقدامات مرتبط در این خصوص طی ۵ ماه گذشته بوده است.

در این مدت ۵۰ گزارش اختصاصی پایش استانی و پتانسیل یابی و پایش ۲۰ معدن از ۱۴۶ معدن احیا شده در سال ۹۸ در دستور کار بوده و همچنین بررسی اولیه در خصوص آمار و اطلاعات محدوده های اکتشافی اعم از پروانه اکتشاف و گواهی کشف به عنوان پتانسیل های معدنی انجام شده است.

در گزارش ارائه شده از سوی شرکت ایمپاسکو به برگزاری جلسات کمیته فنی مشترک با صندوق بیمه جهت بررسی شرایط معادن متقاضی تسهیلات برای اعطای منابع مالی مورد نیاز اشاره شده است.

محیا نمودن مقدمات ورود معادن کوچک مقیاس به بورس و پیشنهادات مرتبط به آن و همچنین اجرای طرح پروژه آسیب‌شناسی و بررسی جامع شرایط تولید واحدهای معدنی و فرآوری سنگ های تزئینی کشور با محوریت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با مشارکت انجمن سنگ و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه تربیت مدرس طی ۵ ماه گذشته، در زمره اقدامات اجرایی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو بوده) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha