کد خبر: شروط-استقلال-برای-هروویه-میلیچ
۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
شروط استقلال برای هروویه میلیچ
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت بدون شک یکی از کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان استقلال از ابتدای فصل گذشته تا امروز، هروویه میلیچ بوده است. مدافع اهل کرواسی که جدا از کارایی مناسب، اهل جنجال نیز نبوده و ترجیح می‌دهد تمام ذهن خود را معطوف به مسائل فنی کند. این بازیکن فقط یک مرتبه در اوایل پاییز با مدیران باشگاه استقلال دچار مشکل شد که انصافاً باید در آن مورد نیز حق را به میلیچ داد، چون مطالباتش حالت معوقه پیدا کرده بود، ولی با این وجود باز هم بازگشت و استقلال را رها نکرد. حالا طی روز‌های اخیر بحث‌های زیادی پیرامون تمدید قرارداد این بازیکن اروپایی بر سر زبان‌ها افتاده و خود باشگاه نیز مذاکره برای تحقق این امر را تأیید می‌کند، ولی از قرار معلوم، شروطی به صورت پنهانی توسط برخی از مقامات استقلال مطرح شده که باید مورد پذیرش این بازیکن قرار بگیرد. البته باشگاه پیرامون مفاد مذاکرات اصلاً اطلاع‌رسانی نکرده و همه چیز در حد گمانه‌زنی قرار دارد، ولی در این مورد صبح یک‌شنبه شایعاتی شنیدیم که چندان هم دور از قواعد حرفه‌ای فوتبال به نظر نمی‌رسد.
قرارداد یک ساله
میلیچ بیشتر تمایل دارد در صورت توافق برای تمدید قرارداد، با استقلال ۲ ساله ببندد، ولی از قرار معلوم برخی از اطرافیان باشگاه به مدیران توصیه کرده‌اند اساس کار را بر پایه تمدید یک ساله قرارداد این بازیکن استوار کنند. آن‌ها در مشاوره‌های خود به این مسئله اشاره می‌کنند که میلیچ بازیکنی کارآمد و بی‌حاشیه است، ولی به هر حال پا به سن گذاشته و در فوتبال روز جهان نیز غیر از ستارگان، با بقیه بازیکنانی که در سن و سال میلیچ هستند، قرارداد‌ها به صورت سال به سال تمدید می‌شود تا اگر کیفیت چهره مورد نظر پایین آمده یا سرمربی جدید بنا به هر دلیلی تمایل به همکاری با او نداشت، باشگاه ضرر مالی به مراتب کمتری متحمل شود.
تخفیف
مسئله دیگری که برخی از استقلالی‌ها معتقدند مدیران باشگاه باید آن را هنگام مذاکرات به صورت جدی مد نظر قرار بدهند، تخفیف گرفتن از مرد اروپایی آبی‌پوشان است. آن‌ها می‌گویند با توجه به افزایش سن میلیچ و پست بازی او، بعید است این بازیکن در صورت جدایی از استقلال بتواند به عضویت یکی از تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس دربیاید و قاعدتاً اگر در اروپا هم دستمزدی برابر با استقلال می‌گرفت، آنجا را ول نمی‌کرد و به لیگ برتر ایران نمی‌آمد بنابراین حالا که چنین شرایطی برای او مهیا شده، اگر می‌خواهد قرارداد خود را تمدید کند، باید به استقلال تخفیف بدهد، چون تا پایان این فصل که قرارداد دارد و مشغول مذاکره برای تمدید قرارداد فصل بعد است یعنی زمانی که یک سال از شرایط کنونی پیرتر شده است.
مذاکرات پنهانی
مواردی که برشمردیم، شایعات و مشاوره‌هایی بود که برخی از اطرافیان به مدیران باشگاه استقلال برای پیگیری و پیشبرد مذاکرات با هروویه میلیچ داده‌اند. مسائلی که اتفاقاً غیر منطقی هم به نظر نمی‌رسد و در فوتبال حرفه‌ای دنیا رعایت می‌شود، ولی در نهایت باید صبر کرد و دید مسئولان استقلال چه تدبیری اتخاذ خواهند کرد. قدر مسلم اینکه میلیچ حداقل تا انتهای فصل جاری آبی‌پوش باقی می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha