کد خبر: سیاه‌پوستان-بیشتر-از-سفیدپوستان-بر-اث
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
سیاه‌پوستان بیشتر از سفیدپوستان بر اثر کووید-19 می‌میرند
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از CNN، براساس داده های جدید منتشر شده در روز پنجشنبه، سیاه‌پوستان در انگلیس چهار برابر بیشتر از سفید پوستان از کووید-19 می میرند و تعدادی دیگر از اقوام نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

سیاه پوستان قربانی کووید-19

سیاه‌پوستان بیشتر از سفیدپوستان بر اثر کووید-19 می‌میرند گزارشی از سوی دفتر آمار ملی نشان می دهد که زنان سیاه پوست 4.3 برابر بیشتر از زنان سفید پوست بر کووید-19 می میرند، در حالی که مردان سیاه پوست 4.2 درصد بیشتر  امکان دارد تا جان خود را از دست بدهند. با توجه به این گزارش مردم بنگلادشی، پاکستانی، هندی و قومیت های مختلط  خطر مرگ و میر چشمگیری از نظر آماری داشته اند. به گفته‌ی این مطالعه نابرابریها تا حدودی نتیجه ناسازگاری اجتماعی، اقتصادی و سایر شرایط است، اما هنوز بخش دیگری از تفاوت ها توضیحی ندارند.

مرگ و میر زیاد افراد سیاه پوست

حتی پس از در نظر گرفتن سن، عوامل جمعیتی و اقدامات مربوط به مشکلات بهداشتی گزارش شده، افراد سیاه پوست هنوز هم تقریباً دو برابر بیشتر از افراد سفید پوست بر اثر کووید-19 درگذشتند.

دیوید لمی، وزیر دادگستری سایه انگلیس، روز پنجشنبه در توییت خود نوشت: این موضوع فوری بررسی شده تا علل این عدم تناسب را پیدا کند. باید اقدامات لازم برای محافظت از مردان و زنان سیاه پوست و همچنین افراد با هر زمینه‌ای در برابر ویروس انجام شود.

این داده ها تا 10 آوریل را پوشش می‌دهد. همچنین مشخص شده است که به‌طور کلی سیاه پوستان در انگلستان به مراتب ببشتر از همسایگان سفید پوست خود می میرند. هفته گذشته، تحلیلی از طرف اندیشکده موسسه مطالعات مالی نشان داد که افراد با نژاد مربوط به آفریقای سیاه 3.7 برابر بیشتر از افراد سفید پوست در بیمارستان در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

این یافته‌ها تنها به انگلیس محدود نمی‌شود

و این یافته ها همچنین با گزارش های مشابه در ایالات متحده، جایی که آمریکایی های آفریقایی بر اثر کووید-19 با نرخ بالایی جان باختند، ب این کشور نیز اشاره می‌کند. در ماه آوریل، مقامات گفتند كه در شیكاگو 72 درصد از مردم فوت شده سیاه پوست بودند، با وجود اینكه آمریکایی های آفریقایی فقط 30 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. در لوئیزیانا، آمریکایی های آفریقایی 32 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، اما حدود 70 درصد از مرگ و میر را تشکیل می دهند. انگلیس بیشترین آمار کروناویروس را در اروپا دارد و روز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز شیوع بیماری بیش از 30 هزار نفر جان باخته اند. مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha