کد خبر: سیاست-اصلی-هلال‌احمر-تمرکززدایی-و-تجه
۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در حاشیه افتتاح سایت هوایی لرستان 2 دستگاه خودروی فوسو به استان لرستان اختصاص یافت و اعتبار لازم برای راه‌اندازی ساختمان EOC از سوی رئیس جمعیت هلال احمر برای استان تامین و زمینه‌ مطالعه برای احداث ساختمان آنست نیز فراهم شد.

دکتر همتی در این مراسم با بیان اینکه افتتاح بزرگ ترین سایت امداد هوایی غرب و جنوب غرب کشور در لرستان، توفیق الهی بوده، تاکید کرد: کار اصلی در جمعیت هلال احمر را امدادگران و نجاتگران داوطلب انجام می دهند که انتظار است مجلس شورای اسلامی و دولت به ما کمک کنند تا مشکلات آنها را حل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر سیاست اصلی خود در دوره حضور و مدیریت در جمعیت هلال احمر را تمرکززدایی و اختصاص امکانات امدادی و لجستیکی به استان‌های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: استان لرستان داروخانه هلال احمر ندارد حتی مرکز جامع توانبخشی هم ندارد. بنابراین حتما باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم تا بتوانیم توسعه نیافتگی دیرین این منطقه و دیگر مناطق را جبران کنیم.

دکتر همتی همچنین با اشاره به موضوع بیمه امدادگران و نجاتگران هلال احمر، خاطرنشان کرد: بحث بیمه امدادگران را پیگیری و با سازمان تامین اجتماعی جلسات متعدد برگزار کردیم و بعد از ۴۰ سال که کاری دراین خصوص انجام نشده بود آن را اجرایی می کنیم.

منطقه کوهستانی زاگرس با اختصاص بالگرد امدادی هلال تجهیز شد

خادمی، استاندار لرستان در حاشیه افتتاح سایت هوایی این استان گفت: یکی از کارهای مهم که از سوی دولت سفارش شده بود توسط دکتر همتی انجام و منطقه کوهستانی زاگرس با این سایت بزرگ و استراتژیک تجهیز شد.

وی افزود: استقرار بالگرد مستقل در لرستان بسیار لازم بود و انتظار داریم باتوجه به حادثه خیز بودن استان، بالگرد دیگری هم به این استان اختصاص یابد.

مطالبه جدی مردم لرستان؛ راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر است

ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با تقدیر از توجه ویژه رئیس جمعیت هلال احمر به مناطق کمتر توسعه یافته اظهار کرد: مطالبه جدی مردم لرستان بحث راه اندازی داروخانه هلال احمر در مرکز استان است که خوشبختانه دکتر همتی موافقت کرد و در صورت اخذ مجوز سازمان غذا و دارو این امر نیز محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: استرس‌ها و فشارهای روانی در عملیات ها و بحران‌ها همچون سیل، امدادگران را به مظلوم‌ترین قشر تبدیل کرده است، مطالبه جدی ما که دولت و مجلس هم باید همراه شود مسئله جذب امدادگران است تا همواره با عشق و علاقه به فعالیت در هلال‌احمر و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha