کد خبر: سهمیه-جدید-استخدامی-وزارت-بهداشت-به-زو
۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، سید کامل تقوی‌نژاد در نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب ۱۱۰ بیمارستان در کشور داشتیم که هم‌اکنون این آمار به ۶۲۰ بیمارستان در بخش دولتی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم آمار تعداد بیمارستان‌های ما تا پایان این دولت به ۷۳۹ مورد برسد، افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی ما در ابتدای انقلاب حدود ۵۷ هزار تخت بود که تا پایان این دولت به ۱۴۰ هزار تخت خواهد رسید و این نشان از توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به حوزه سلامت دارد.

معاون توسعه وزارت بهداشت از افزایش تعداد مراکز سرطان در کشور تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۷ مرکز سرطان در کشور داریم که این آمار تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۲۳ مورد افزایش می‌یابد.

تقوی‌نژاد به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: هم‌اکنون هفت پروژه بیمارستانی در این استان داریم که با افتتاح آنها، ۲۹۳ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که با تزریق منابع، دو پروژه در سال ۹۹ افتتاح می‌شود و پنج پروژه از سال ۱۴۰۰ به بعد به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی یاسوج امروز افتتاح شد، ابراز کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال دو کلینیک ویژه نیز در شهر‌های گچساران و دهدشت به بهره‌برداری برسد.

تقوی‌نژاد گفت: ۱۲۹ پروژه بهداشتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۳۴ پروژه خاتمه یافته و سایر پروژه‌ها پیشرفت‌های فیزیکی مختلفی دارند.

وی به حوزه نیروی انسانی مجموعه وزارت بهداشت اشاره داشت و ادامه داد: از سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۸۰ مجوز استخدام گرفتیم که در این راستا، ۱۰ هزار نفر در آبان سال گذشته استخدام شدند و از این تعداد، تا خرداد امسال ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در دانشگاه‌ها حضور یافتند.

معاون توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه اخیرا نیز سهمیه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و سهمیه دیگری هم در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود، افزود: همچنین پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و رفع مشکلات مالی آن‌ها در اولویت قرار گرفته که در این راستا، بخشی از این مطالبات پرداخت شده و پرداخت بخش عمده‌ای هم در دستور کار است.

تقوی‌نژاد از قطعی شدن دستورالعمل مربوط به شهدای سلامت خبر داد و گفت: بزرگترین مدالی که تاکنون به سینه مجاهدان عرصه سلامت آویخته شده، تقدیر چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی از کادر بهداشت و درمان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha