کد خبر: سلامت-نظام-اداری-منجر-به-رفع-دغدغه‌ها
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پایان نشست سران امروز سران قوا که در محل دفتر رئیس قوه قضاییه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه به فاصله کوتاهی از جلسه گذشته، تصریح کرد: هم اندیشی سران قوا برای حل مشکلات مردم به گره گشایی از زندگی آنها منجر می شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز مردم از قوای سه گانه و همه نهادهای حکومتی انتظار دارند که اقدامات‌شان امیدآفرین و گره گشای مشکلات و دغدغه های آنها به ویژه در زمینه معیشت باشد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: هرچه اقدامات قوای سه گانه و نهادهای حکومتی برای مردم امیدآفرین تر باشد موجب یاس بیشتر دشمن می شود که راهبرد مورد تاکید نظام است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد حماسه 19 دی از خنثی سازی تحریم ها به عنوان یکی از راهبردهای اساسی یاد کرد که باید همه دستگاه ها آن را مورد توجه قرار دهند.

رونق و جهش تولید یکی از اهرم های خنثی سازی تحریم های دشمن است

آیت الله رئیسی از رونق و جهش تولید به عنوان یکی از اهرم های خنثی سازی تحریم های دشمن یاد کرد و گفت: ما با تکیه بر فرهنگ «ما می توانیم» و توجه به تلاش ها و مجاهدت مردم و جوانان عزیزمان در حوزه های مختلف می توانیم موانع تولید را برطرف کرده و تولید را رونق دهیم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کارآفرینان و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید احساس کنند شرایط کار برای آنها فراهم و کار آنها اثربخش است و مجموعه این اقدامات به خنثی سازی و بی اثرشدن تحریم ها می انجامد.

آیت الله رئیسی بر همین اساس تاکید کرد که هم مردم و هم قوای سه گانه و به ویژه دستگاه قضایی از مدیران و کارآفرینان و سرمایه گذاران ریسک پذیر و مجاهد حتما حمایت خواهند کرد.

رئیس قوه قضاییه از سلامت و معیشت به عنوان دو مسئله اساسی یاد کرد و گفت که همه اقدامات و تصمیمات مسئولان باید در راستای گره گشایی از کار مردم در این دو حوزه باشد.

سلامت نظام اداری از انتظارات مردم است و محصول آن رفع مشکلات و دغدغه های مردم و ایجاد امید و اعتمادآفرینی خواهد بود

آیت الله رئیسی در همین راستا بر سلامت سازمان اداری کشور تاکید کرد و گفت: سلامت در سازمان اداری از انتظارات مردم است و ما هم تاکید می کنیم سلامت نظام اداری، سلامت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را رقم می زند.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد محصول کار و تلاش نظام سالم اداری که روابط در آن بر اساس قانون استوار است، رفع دغدغه های مردم و ایجاد امید و اعتمادآفرینی است.

آیت الله رئیسی همچنین گفت که همکاری و همدلی و انسجام قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه و همه نهادها، موجب تسهیل امور و ناامیدی دشمن و امیدواری دوستان می شود.

* رئیس جمهور: به دنبال کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان به تشریح مباحث مطرح شده در نشست امروز سران قوا پرداخت و گفت که محور مباحث این جلسه، «سلامت، معیشت و بی اثر کردن و لغو تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران» بود.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و دو رقمی شدن آمار فوتی های کرونا در کشور، عنوان کرد: دولت با همه توان و به صورت ویژه مسئله سلامت مردم و مقابله با کرونا را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از مسائل مهم کشور در مقطع کنونی را تامین واکسن مورد نیاز مردم دانست و گفت: ایران علاوه بر پیگیری تولید واکسن در داخل هزینه تهیه واکسن کواکس را نیز پرداخت کرده و میلیون ها دوز از این واکسن خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تلاش می کند از منابع دیگر هم واکسن را از شرکت های مطمئن خریداری کند، از مردم خواست که هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

رئیس جمهور در خصوص بحث معیشت نیز توضیح داد کشور در سه سال گذشته درگیر یک جنگ بزرگ اقتصادی بوده و مردم با ایستادگی و مقاومت توانستند از پیچ و خم های سخت عبور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به لایحه بودجه 1400 که از سوی دولت تقدیم مجلس شده و در حال بررسی است اشاره کرد و گفت که از محوری ترین مسائل مورد توجه در بودجه، بحث معیشت مردم است.

وی ادامه داد: با روسای مجلس و قوه قضاییه درباره لایحه بودجه و پیشنهادات کمیسیون تلفیق هم اندیشی و رایزنی داشته ایم و تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس به هم نزدیک تر شود تا اهداف دولت در لایحه تحقق یابد.

رئیس جمهور بر همین اساس اعلام کرد که تصمیم گرفته شد دستگاه های اجرایی مربوطه و کمیسیون تلفیق، جلسات هم اندیشی بیشتری داشته باشند تا بودجه سال آینده در راستای تامین منافع مردم و رشد و توسعه اقتصاد کشور تصویب شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین گفت که تلاش می شود بودجه جاری برای همیشه از وابستگی به نفت رهایی یابد و بودجه اجرایی کشور از منابعی غیر از اتکا به نفت تامین شود که این تلاش ها ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: دولت در این سه سال با هدایت مقام معظم رهبری و همراهی و کمک مردم تحریم ها را کم اثر کرد که البته آثار تحریم صفر نمی شود اما اجازه ندادیم دشمن به هدف شوم خود که انتظار داشت برسد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تامین اقلام و کالاهای مورد  نیاز مردم و صدور کالا با وجود مشکلاتی که در این مسیر وجود داشت، اعلام کرد از امروز مباحث مربوط به واردات کالا در سال 1400 در جلسه ستاد اقتصادی دولت آغاز شده است.

وی ادامه داد: منطق ما در خصوص تحریم ها کاملا روشن است و تحریم های دشمن علیه مردم ایران را ظالمانه می دانیم که باید برداشته شود و تاکید می کنیم تعهد در برابر تعهد و هر یک گام عملی در برابر یک گام عملی برداشته می شود.

رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که کشور در زمان تحویل دولت دوازدهم به رئیس جمهور بعدی، هم از کرونا و هم از تحریم ها عبور کرده باشد تا دولت سیزدهم در جاده ای هموارتر کشور و اهداف ملی را اداره کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی: با اعمال شرایط سخت مالیاتی برای دلال ها و سوداگران اجازه نمی دهیم کسانی که بی زحمت در بازار آشفته اقتصادی پول در می آورند از پرداخت مالیات فرار کنند

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به بحث های راهبردی مطرح شده در نشست سران قوا برای حل مسائل مهم کشور، «بودجه» را یکی از این مباحث عنوان کرد و گفت: سران قوا در حوزه راهبردی در خصوص سند مالی دولت و سند زندگی مردم، هماهنگی و هم نظری کامل دارند.

وی با بیان اینکه هر سه قوه به دنبال کاهش وابستگی بودجه به نفت هستند و تاکید دارند بودجه نفت صرف هزینه های جاری نشود، تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت از مهمترین محورهای اصلاح ساختار بودجه و تورم است.

قالیباف با اشاره به اختلاف سلایق در روش رسیدن به این هدف، از برگزاری جلسه مشترک روسای کمیته درآمد و مصرف و کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با مسئولان ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد این نشست منجر به تفاهم دولت و مجلس در خصوص روش کاهش اتکا بودجه به نفت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به رونق تولید به عنوان یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی بودجه سال آینده مصوب کرد تا مالیات در حوزه تولید کاهش یابد.

قالیباف گفت: تلاش ما بر این است که با اعمال شرایط سخت مالیاتی برای دلال ها و سوداگران اجازه ندهیم کسانی که بی زحمت در بازار آشفته اقتصادی پول در می آورند از پرداخت مالیات فرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha