کد خبر: سقوط-جت-جنگنده-f_22-ایالات-متحده-در-در-نیوم
۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
سقوط جت جنگنده F_22 ایالات متحده در نیومکزیکو
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، هواپیمای جنگنده F-16 نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه نیومکزیکو سقوط کرد و پنجمین سقوط جت جنگنده آمریکایی از ماه مه را نشان داد. نیروی هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده هوایی F-16C نیروی هوایی ایالات متحده در حین فرود در پایگاه هوایی هولمان در نیومکزیکو دوشنبه سقوط کرد. خلبان توانست با خیال راحت از جت جنگنده خارج شود و به دلیل جراحات جزئی در حال معالجه است.

پنجمین سقوط جت جنگنده آمریکایی

این سقوط پنجمین هواپیمای جنگنده نیروی هوایی از اواسط ماه مه است. دو مورد از تصادفات قبلی تلفات خلبانان نیروی هوایی را به همراه داشتند. یک فروند جت جنگنده هوایی F-16C Viper نیروی هوایی ایالات متحده روز دوشنبه هنگام فرود در پایگاه هوایی هالومن در نیومکزیکو سقوط کرد و پنجمین سقوط هواپیمای جنگنده این سرویس را از ماه مه نشان داد. جت جنگنده این پایگاه گزارش می‌دهد که خلبان هنگام سقوط هواپیما در ساعت 6 بعد از ظهر با موفقیت خارج شد. خلبان هواپیمای جت جنگنده تک نفره، به دلیل جراحات جزئی تحت معالجه قرار می‌گیرد. در حال حاضر تحقیقات برای تعیین علت این حادثه در حال انجام است.

دو ماه سخت برای نیروی هوایی ایالات متحده

دو ماه گذشته برای نیروی هوایی بسیار ناخوشایند بوده است که شاهد تلف شدن دو خلبان و پنج هواپیما بوده است. در 15 مه، یک فروند F-22 Raptor نسل پنجم در پایگاه هوایی اگلین در فلوریدا سقوط کرد. چند روز بعد، یک فروند F-35A Lightning II Joint Strike Fighter، یک هواپیمای جت جنگنده دیگر نسل پنجم در همان پایگاه سقوط کرد. هر دو تصادف، که هنگام پروازهای تمرینی اتفاق افتاد، غیرمخرب بودند، زیرا خلبانان قادر به خارج شدن بودند. در اواسط ماه ژوئن، خلبان اول نیروی هوایی آمریكا كنت "كژ" آلن هنگامی كه F-15C Eagle او از RAF Lakenheath در طی یك تمرین تحت تعقیب در دریا در ساحل انگلیس سقوط كرد، كشته شد. سپس، در آخرین روز از ماه، یک خلبان دیگر نیروی هوایی ایالات متحده، ستوان اول دیوید اشمیتز، هنگام سقوط جت جنگنده F-16CM Fighting Falcon در پایگاه نیروی هوایی شاو در کارولینای جنوبی در طی یک ماموریت آموزشی معمول کشته شد. علاوه بر پنج تصادف جت جنگنده نیروی هوایی همچنین شاهد سقوط یک هواپیمای جنگنده F-35A است که به طور غیر منتظره در پایگاه هوایی هیل در یوتا سقوط کرد و یک فروند هواپیمای باری C-130H Hercules در باند فرودگاه کمپ تاجی عراق بدون هماهنگی حرکت کرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha