کد خبر: سعادتمند-باید-پاسخگوی-نتایج-درخشان-با
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
سعادتمند باید پاسخگوی نتایج درخشان باشد
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت پیشکسوت استقلال درباره حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و عملکرد دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات گفت: وقتی که مدیرعامل به تازگی به باشگاه می‌آید و می‌خواهد همه کارها را خودش به تنهایی انجام دهد یا مربی که فقط یا ناز می‌کند یا قهر می‌کند، بازیکن هم رقم‌های عجیب و غریب برای حضورش در لیگ مطالبه می‌کند، نتیجه‌اش همان می‌شود که استقلال در لیگ قهرمانان حذف می‌شود و تنها ۵۰ میلیارد بدهی روی بدهی‌ها اضافه می‌شود. اگر قرار بود استقلال با این شرایط در لیگ قهرمانان حاضر شود، بهتر بود اصلاً شرکت نمی‌کرد و با پولی که قرار بود صرف حضور آنها در این مسابقات شود، مقداری از بدهی‌ها را تسویه می‌کردند.
باشگاهداری و مدیریت در وزارت ورزش با هم متفاوت است
وی اظهار کرد: برای من جای سؤال است که چرا سعادتمند یک‌نفره تصمیم‌های باشگاه را می‌گیرد. اگرچه او از مدیران قابل قبول وزارت ورزش است اما باید بداند که باشگاهداری با حضور در وزارت ورزش دو مقوله کاملاً متفاوت است. وقتی سرمربی بدون داشتن قرارداد که حتی برای ما سؤال است که آیا او قرارداد داشته یا نداشته، قهر می‌کند یا مدیرعامل برای قرارداد با یک مربی خارجی عازم کشور دیگری می‌شود، معلوم است که تیم به حاشیه می‌رود. اگر مجیدی با استقلال قرارداد داشت، حق قهر کردن نداشت و باید جریمه می‌شد اما اگر قرارداد نداشته، طبیعی است که می‌توانند خیلی راحت او را کنار بگذارند.
مدیرعامل به تنهایی تصمیم‌گیرنده استقلال شده است
روشن عنوان کرد: در باشگاه استقلال همه‌کاره یک نفر شده و مدیرعامل خودش بازیکن و مربی جذب می‌کند، در صورتی که نحوه باشگاهداری اصلاً به این صورت نیست. باید یک دایره حقوقی و وکیل باشگاه حضور داشته باشد تا یک قرارداد منعقد شود چرا که قرارداد برای زمان دعواست. وقتی که همه چیز خوب و خوش است و تیم نتیجه می‌گیرد، کسی به قرارداد کاری ندارد اما هیچ‌کدام از این مسائل در باشگاه استقلال وجود ندارد و حتی من اعضای هیئت مدیره را هم نمی‌شناسم. در باشگاه چند کمیته داریم؟ و آیا آنها دایر هستند؟ در صورتی که برای انتخاب یک مربی باید کمیته فنی، حقوقی و مالی تصمیمات نهایی را اتخاذ کنند اما مدیرعامل خودش به تنهایی تصمیم‌گیرنده شده است.
شیوه مدیریت سعادتمند در استقلال اشتباه است
پیشکسوت استقلال تأکید کرد: این شیوه مدیریتی راه به ناکجاآباد خواهد برد و سعادتمند اشتباه می‌کند. همان‌طور که گفتم مدیریت در یک باشگاه حتی با مدیریت در وزارت ورزش هم متفاوت است. البته این اتفاقات در استقلال طبیعی است. زمانی که شفر هدایت تیم را برعهده داشت او را برکنار کردند و مجیدی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند. در چند بازی هم مجیدی به میدان رفت و زمانی که به دنبال جذب بازیکن بود، بحث حضور استراماچونی مطرح شد و خودبه‌خود مجیدی کنار رفت و هدایت تیم به استراماچونی رسید. بعد از آنکه دوباره مشکلاتی برای باشگاه به وجود آمد و استراماچونی ایران را ترک کرد، از مجیدی خواهش کردند که دوباره هدایت تیم را برعهده بگیرد. در صورتی که این شیوه کاملاً غلط است. مربی و بازیکن باید در اختیار باشگاه باشند.
نمی‌توان با عجز و التماس تیم‌داری کرد
روشن گفت: باشگاه الوحده یکی از بهترین باشگاه‌ها در آسیا است. از نظر مالی شرایط بسیار خوبی دارد و حتی یک ریال هم بدهی ندارد. بازیکنانی هم که برای این باشگاه بازی می‌کنند همگی سطح قابل قبولی دارند اما وقتی که این تیم کمی دچار افت شد از حضور در لیگ قهرمانان عذرخواهی کردند و کنار رفتند. ما نمی‌توانیم با عجز و التماس تیم‌داری کنیم. متأسفانه نه‌تنها وضعیت استقلال، بلکه پرسپولیس هم به همین صورت است. مدیریت این دو باشگاه دولتی ایرادهای زیادی دارد و اگر آنها را رفع نکنند، در آینده هم بیشتر آسیب خواهند دید. البته در این شرایط هوادار ضربه می‌خورد. بازیکن و مربی پول‌شان را می‌گیرند و نتیجه هم آن‌طور که انتظار می‌رود، کسب نمی‌کنند. متأسفانه در استقلال یک‌دستی و رفاقت وجود ندارد. مدیرعامل سالی یک بار و سرمربی بعضاً سالی سه بار عوض می‌شود و بازیکنان هم رقم‌های عجیبی و غریبی برای حضور در لیگ تقاضا می‌کنند.
فوتبال ما مریض است و باید به فکر درمان آن باشیم
وی ادامه داد: با این شرایط قطعاً تیمداری به بن‌بست می‌خورد. امیدوارم که حداقل سعادتمند خودش پاسخگوی مشکلات باشگاه استقلال باشد و در مورد اتفاقاتی که در این چند وقت برای تیم افتاد، توضیح قانع‌کننده‌ای داشته باشد. متأسفانه فوتبال ما مریض است و باید فکری به حال آن کرد. شما ببینید الان دیگر نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان هم حذف شدند. این فوتبال مریض راه به جایی نمی‌برد و مسئولان ورزش باید بیشتر از گذشته به فکر احیای آن باشند. برای اینکه فوتبال از این منجلاب بیرون بیاید، باید یک مدتی لیگ را تعطیل و برای باشگاه‌ها سقف قرارداد تعیین کنیم؛ به این صورت که یک بازیکن با قرارداد مشخصی وارد لیگ شود. در این شرایط دست دلالان کوتاه می‌ماند و بازیکنان نمی‌توانند هر سازی برای باشگاه بزنند.
قرارداد میلیاردی بازیکنان یا بی‌عرضگی مدیر است یا شرکای او!
روشن خاطرنشان کرد: مریضی که فوتبال ایران دچار آن شده است حتی از کرونا هم بدتر است. تیم‌ها نیاز به جوان شدن دارند و برای این کار باید بودجه‌ای خاص در نظر گرفته شود. از طرفی خیلی مهم است که بازیکنان قرارداد تعیین شده‌ای داشته باشند تا دیگر شاهد این رقم‌های عجیب و غریب در لیگ فوتبال نباشیم. زمانی که بازیکن تقاضای رقم قرارداد میلیاردی دارد، دو حالت وجود دارد. یکی بی‌عرضگی مدیرعامل مربوطه را نشان می‌دهد یا اینکه او هم در این رقم‌های عجیب و غریبی قراردادها با دلالان شراکت داشته باشد. در گذشته هم شرایط به همین صورت بود. مثلاً گاهی وقت‌ها با بازیکنانی که در تیم ملی هم حضور داشتند، قراردادهای بیشتری منعقد می‌کردند و هر بازیکنی مبلغ بیشتری تقاضا می‌کرد، مدیرعامل با او مخالفت می‌کرد. اگر ما می‌خواهیم تیم‌های استقلال یا پرسپولیس یا هر تیم دیگری از این رخوت بیرون بیایند و شرایط فوتبال‌مان به سمت حرفه‌ای شدن پیش رود، برای هر باشگاه مبلغی سقف بودجه در نظر بگیریم و بیشتر از آن هزینه نکنیم. در چنین شرایطی می‌توان با یک مدیریت درست، فوتبال را از وضعیت فعلی که دارد نجات داد، در غیر این صورت، مشکلات فوتبال روز به روز نه‌تنها کمتر نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha