کد خبر: سریال-سلمان-فارسی-پروژه-پیچیده-و-سختی-ا
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۷
سریال سلمان فارسی پروژه پیچیده و سختی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، سید داوود میرباقری کارگردان و نویسنده فیلم سلمان در مراسم آغاز رسمی فیلمبرداری سریال عظیم «سلمان فارسی» همزمان با عید سعید قربان در شاهرود، گفت: ما آمده‌ایم تا بمانیم و اگر همراهی و همدلی وجود داشته باشد این پروژه در همین شهرستان به انتها می‌رسد و با توجه به پتانسیلی که در این منطقه وجود دارد و با توجه به همراهی، نیروی انسانی پا به کار و تنوع جغرافیایی که در این شهرستان وجود دارد به نظر می‌رسد که بتوانیم گام‌های خوبی را تا انتهای کار برداریم.

وی با بیان اینکه سلمان پروژه پیچیده و سختی است، بیان کرد: شما مختارنامه و امام علی (ع) را مشاهده کردید اما باید گفت سلمان هم در شکل و هم در اهمیت و معنا و مفاهیمی که در بر می‌گیرد، پنج برابر مختارنامه است و این کار را سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سلمان در حقیقت پروژه بررسی تاریخ ادیان است، گفت: سلمان با توجه به عشق به حقیقتی که داشت تقریباً همه ادیان را در نوردید تا در کنار پیامبر (ص) آرام بگیرد و این نکته مهمی است پس بررسی سلمان فارسی یعنی بررسی تاریخ ادیان تا جایی که پیامبر فرمود او از اهل بیت من است و حتی از اصحاب کبار ما است و این اهمیت پروژه را گوشزد می‌کند. سلمان از سن ۲۰ سالگی به نقطه‌ای غریب مهاجرت می‌کند و دیدگاه‌هایی که درباره او در ایران و بیزانس وجود دارد همگی سبب می‌شود تا شکل روایی داستانی شخصیت پردازی این شخصیت دشوار باشد.

شاهرود جایگزین ترکیه شد

کارگردان فیلم سلمان با تاکید بر اینکه شاهد اتمام پروژه در شاهرود خواهیم بود، گفت: رایزنی‌های بسیاری انجام شده تا کلنگ شهرک سینمایی در شاهرود به زمین بخورد و امیدواریم این فرصت با سریال سلمان به وجود آید و بر روی این پروژه سرمایه گذاری شود.

میرباقری بیان کرد: بعد از تصویربرداری در قشم و کرمان در ادامه پروژه سلمان مقرر شد تا ما پس از عید نوروزی برای ادامه فیلم برداری به ترکیه برویم و سال ۹۹ را برای این کشور پیش بینی کرده بودیم که کرونا و معضلات آن سبب شد تا راه‌ها بسته شود و این موضوع سبب شد تا شاهرود را بتوانیم جایگزین و بازسازی کنیم.

وی افزود: قرار شد تا فصل مرتبط با تاریخ بیزانس را در منطقه مجن فیلم برداری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha