کد خبر: سرنگونی-مجسمه-کریستوفر-کلمب-و-درگیری-ب
۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
سرنگونی مجسمه کریستوفر کلمب و درگیری با پلیس
به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، درگیری روز جمعه در شیکاگو بین معترضان در تلاش برای سرنگونی مجسمه کریستوفر کلمب و پلیس که برای محافظت از مجسمه واکنش نشان داده بودند، رخ داد. پست‌ها و اخبار رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که معترضین قوطی و مواد منفجره را به سمت پلیس انداختند، در حالی که ماموران دیده می‌شدند که با باتوم و دستان خود معترضین را می‌زدند. پلیس می‌گوید حداقل 12 نفر دستگیر شدند. فعالان و مقامات محلی اقدامات پلیس را محكوم كرده و از شهردار این شهر خواستند كه مجسمه كریستوفر كلمب را بردارند. مقامات محلی شیکاگو می‌گویند تلاش معترضین برای انداختن مجسمه کریستوفر کلمب جمعه شب با درگیری شدید با پلیس پایان یافتند.

سرنگونی مجسمه کریستوفر کلمب تنها هدف معترضان نبود!

پلیس می گوید در نتیجه این درگیری حداقل 12 نفر دستگیر و 18 افسر زخمی شدند. مجسمه کریستوفر کلمب و معترضان

بنا بر گزارش‌ها، معترضین قوطی و مواد منفجره را به مأمورانی که از تندیس دفاع می‌کردند انداختند و پلیس با حمله به معترضین با باتوم و اسپری فلفل واکنش نشان داد.

براساس گزارش های محلی، گروه بزرگی از معترضین حداقل هزار نفر جمعه در مرکز شهر شیکاگو برای تجمع و راهپیمایی در حمایت از جنبش Black Lives Matter تجمع کردند و خواستار قطع بودجه پلیس شدند. این راهپیمایی در گرانت پارک شیکاگو به پایان رسید، جایی که این گروه مجسمه کریستوفر کلمب را محاصره کرده و برای سرنگونی آن تلاش کردند. عکس‌ها و فیلم‌هایی که از این راهپیمایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان زخمی و مأمورینی که خبرنگاران در صحنه را تهدید می‌کنند، را نشان می‌دهد.

خشونت پلیس و معترضان در برابر هم...

پایگاه خبری محلی بلاک شیکاگو گزارش داد که یک فعال 18 ساله پس از اینکه مأمور پلیس به او مشت زد، دندان‌هایش افتادند. مجسمه کریستوفر کلمب دپارتمان پلیس شیکاگو در بیانیه‌ای در اوایل صبح شنبه گفت: معترضین از این اعتراض و پایین آوردن مجسمه کریستوفر کلمب برای حمله به مأموران با مواد منفجره، سنگ، بطری‌های یخ زده و اشیاء دیگر استفاده کردند. پلیس همچنین گفت که افراد دستگیر شده می‌توانند با اتهامات جنایی روبرو شوند، اما شیکاگو Black Lives Matter صبح شنبه در توئیتر گفت که همه معترضان دستگیر شده آزاد شده‌اند. مقامات منتخب محلی بلافاصله واکنش پلیس در توییتر را محکوم کردند و چندین نفر جمعه شب بیانیه‌ای را به محکوم کردن بی‌پرده تصمیم شهردار لوری لایت فوت برای ارسال پلیس به اعتراض منتشر کردند. لایت فوت بعد از ظهر شنبه در توییتر پاسخ داد، که او از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می‌کند، اما گزارش خشونت از سوی معترضین و پلیس غیرقابل قبول است. صبح امروز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، مقامات و فعالان از Lightfoot خواستند مجسمه کریستوفر کلمب برداشته شود. Lightfoot پیش از این علیه سرنگونی هر یک از بناهای تاریخی کلمب شیکاگو صحبت کرده بود. تندیس‌های کریستوفر کلمب و دیگر چهره‌های تاریخی در طول اعتراضات  Black Lives Matter در هفته‌های گذشته در سراسر کشور روبرو شده‌اند، که منجر به افزایش تقاضا برای اقدامات و پاسخگویی در مورد رفتار با افراد رنگین پوست شده است. در حالی که کریستوفر کلمب مدت‌هاست که به عنوان شخصی که آمریکا را کشف کرده است، مورخان نیز به بهره برداری و نسل کشی مردم بومی ساکن در آنجا، کاوشگر را مقصر می‌دانند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha