کد خبر: سرمایه-گذاران-در-ایجاد-زنجیره-ارزش-در-ب
۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
سرمایه گذاران در ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی مشارکت کنند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل  از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست صبحانه کاری با رئیس و اعضای اتاق تعاون ایران، اظهار کرد: اتاق تعاون و مجموعه های وابسته نقش مهمی در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید، اشتغال، توسعه صادرات و ارزآوری دارند.

وی گفت: اتاق تعاون ایران می تواند در بازاررسانی محصولات کشاورزی نقش آفرینی کند.

ساداتی نژاد با اشاره به این که در حال حاضر، تشکل های بخش کشاورزی از وزارت تعاون، وزارت کشور، اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون ایران و سازمان مرکزی تعاون روستایی مجوز می گیرند، تصریح کرد: ساماندهی تشکل های بخش کشاورزی ضروری است زیرا آنها قدرتمندتر می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که معتقدم امور بخش کشاورزی باید به اتحادیه ها و تشکل های این بخش واگذار شود، تاکید کرد: شرایط واگذاری با تقویت و پیشتاز شدن تشکل ها باید فراهم شود.

ساداتی نژاد، خاطرنشان کرد: تجربه کوچک ولی موفق کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه قلم لبنیات پرمصرف اقشار محروم با اعتماد و واگذاری امور به اتحادیه صنایع لبنی محقق شد.

وزیر جهاد کشاورزی، تشکل ها و اتحادیه های ها را ظرفیت بزرگی در حوزه بازرگانی و اقتصاد و تجارت بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: حذف واسطه ها با قدرتمند شدن تشکل های بخش کشاورزی، امکان پذیر است.

ساداتی نژاد، تاکید کرد: تشکل ها و اتحادیه ها در سیاستگذاری و تصمیم گیری ها باید حضور داشته باشند چراکه تصمیمات توسط آنان اجرا خواهد شد.

وی گفت: ایجاد آرامش و ساماندهی بازار به ویژه در کالاهای اساسی با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی، دست یافتنی است.

وزیر جهاد کشاورزی، توسعه کشاورزی قراردادی را راهکار اقتصادی شدن تولید در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: اتاق تعاون ایران در توسعه کشاورزی قراردادی باید ورود کند.

ساداتی نژاد بر ضرورت مشارکت سرمایه گذاران در ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات، واگذاری اراضی و صدور مجوزها برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب های کشاورزی کمک می کند.

وی، گفت: تا پایان این دولت اسناد اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: احصاء و واگذاری اختیارات به جهاد کشاورزی استان ها برای تسهیل امور در دستور کار قرار دارد.

وی، با اشاره به این که با قیمت گذاری دستوری مخالف هستیم، اظهار داشت: باید امور به اتحادیه واگذار شود زیرا زندگی و ماندگاری اتحادیه ها وابسته به مردم است و دولت به عنوان ناظر بر تولید و مصرف نظارت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha