کد خبر: ساختمان-جدید-بیمارستان-رازی-با-کمک-هیا
۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، ساختمان جدید الاحداث بیمارستان رازی با کمک و مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مجهز به تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز شده و امکان ارائه خدمات تشخیصی و درمانی با استانداردهای روز دنیا را به بیماران و مراجعین بسیاری فراهم کرده است، این اقدام علاوه بر تسریع خدمت رسانی به بیش از ۱۵۰۰ بیمار در طول روز، سبب ارائه خدمات گسترده و با کیفیت بیشتر نیز خواهد شد.

 دکتر ربابه عابدینی، «رییس بیمارستان رازی» درباره تجهیز ساختمان جدید بیمارستان رازی گفت: با توجه به فرسودگی قابل توجه ساختمان‌های قدیمی بیمارستان‌ رازی، احداث ساختمان جدید بیمارستان امکان ارائه خدمات تشخیصی و درمانی با استانداردهای روز دنیا را به بیماران و مراجعین بسیاری مهیا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بخش‌های پوست، جراحی پلاستیک و افزوده شدن بخش‌های جدید قلب، داخلی، عفونی و گوش، حلق و بینی و رادیولوژی منجر به ارائه خدمات جدید و افزایش کیفیت خدمات خواهد شد.

رییس بیمارستان رازی با بیان اینکه تجهیز ساختمان جدید بیمارستان رازی با دستگاه‌های به روز از ارجاع بیماران به سایر مراکز و سرگردان شدن مراجعین جلوگیری می‌شود، گفت: تجهیز بیمارستان سبب شده تا بیماران بتوانند در همین بیمارستان از اکثریت خدمات مورد نیاز خود مانند مشاوره‌های قلب، داخلی، عفونی و تصویربرداری‌های لازم بهره‌مند شوند.

 دکتر عابدینی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مراجعین بیمارستان نیازمند انواع مشاوره‌های داخلی، قلب، عفونی و انجام تصویربرداری، اقدامات پاراکلینیک یا بستری در بخش‌ها و دریافت خدمات درمانی سرپایی هستند لذا می‌توانند از امکاناتی که در ساختمان جدید پیش بینی شده است بهره‌مند شوند.

 وی گفت: بیمارستان رازی روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر مراجعه کننده دارد که این آمار با توجه به شرایط کنونی اپیدمی کووید ۱۹ است و در شرایط عادی این آمار به بیش از ۱۵۰۰ نفر در روز می‌رسد لذا فرسودگی ساختمان‌های قدیمی و عدم وجود تجهیزاتی مانند سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی و عدم وجود امکان بستری در بخش‌های ویژه مانند ICU سبب می‌شد بخش زیادی از بیماران جهت اقدامات تشخیصی و درمانی به سایر مراکز ارجاع شوند و این مسئله تبعات و عوارض زیادی برای مراجعین داشت.

 رییس بیمارستان رازی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی همانند سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، تخت‌هایICU ، ونتیلاتور، مانیتوریگ، ساکشن، پمپ‌های سرم و سرنگ، رادیولوژی ثابت، چراغ سیالیتیک، تخت‌های الکتریکی و مکانیکی بستری از جمله تجهیزاتی است که توسط هیات امنای صرفه جویی در اختیار بخش جدید بیمارستان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha