کد خبر: زیرگذر-استاد-معین-دهه-فجر-افتتاح-می‌ش
۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) صفا صبوری دیلمی در مراسم بازدید از آخرین مراحل عملیات عمرانی پیش از بازگشایی محدود زیرگذر گیشا با اشاره به تغییر و بازنگری این پروژه، اظهار داشت: در بازنگری های انجام شده توانستیم 10 مشکل فنی که مهمترین آنها تردد عابر پیاده همراه خودرو و دیگری ارتفاع پروژه بود را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در مطالعات انجام شده مشخص شد که احداث این زیرگذر می تواند برخی مشکلات را در این منطقه افزایش دهد، افزود: در این بازنگری توانستیم 60 میلیارد تومان در این پروژه صرفه جویی داشته باشیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پلیس با طرح بازنگری پروژه زیرگذر گیشا بسیار موافق است، گفت: احتمال اینکه باند غربی گیشا به یک پیاده‌راه تبدیل شود وجود دارد.

صبوری دیلمی در ادامه با اشاره به احداث یک پلازای شهری در قسمت ابتدایی گیشا تصریح کرد: این پلازا می‌تواند به محله امیرآباد برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مسیر غرب به شرق با ترافیک بسیار شدیدی روبه رو هستیم، گفت: طی چند روز آینده قسمت غرب به شرق زیرگذر گیشا به صورت موقت زیر بار ترافیک می‌رود. با این اقدام به دنبال احصاء مشکلات ترافیکی و مشاهده تلاش نیرو‌های شهرداری تهران در تکمیل زیرگذر گیشا توسط شهروندان هستیم.

معاون شهردار تهران به برخی از مشکلات زیرگذر گیشا اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات وجود قنات در این محدوده بود که در بازنگری مهندسی مشکل برطرف شد. اگر این بازنگری صورت نمی گرفت شهرداری تهران مجبور بود میلیاردها تومان هزینه اضافی انجام دهد.

صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه سالهاست در منطقه گیشا با مشکلات شدید ترافیکی رو به رو هستیم، عنوان کرد: در گذشته زیرگذر گیشا دارای 2 خط عبوری بود اما با تکمیل این پروژه شاهد 3 خط عبوری از این زیرگذر خواهیم بود.

وی همچنین در ادامه در بازدید از پروژه زیرگذر استاد معین با اشاره به اینکه این پروژه از نظر مهندسی بسیار پیچیده و فنی است، گفت: ما در این زیرگذر در حالی مشغول به فعالیت هستیم که ارتفاع این پل تا سطح زمین 4 متر و فاصله تلاقی زیرگذر به خط مترو نیم متر است و ما از بین این دو خط عبور می‌کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه در سال 94 این پروژه 16.7 درصد پیشرفت داشته و از سال 96 تاکنون شاهد پیشرفت  85 درصدی این پروژه هستیم، افزود: قصد نداریم تمام مسیر زیرگذر را به تردد خودرو اختصاص دهیم بلکه به دنبال ایجاد مسیری برای تردد پیاده و دوچرخه سوارها نیز هستیم.

صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه این پروژه با پیشرفت بسیار خوبی همراه است، تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری توانستیم با رقم 50 میلیارد تومانی این پروژه را تکمیل کنیم. این پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

خبرنگار: سیدعلیرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha