کد خبر: رویکرد-سازمان-آتش-نشانی-پلمپ-ساختمان‌
۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
رویکرد سازمان آتش نشانی پلمپ ساختمان‌های شهر تهران نیست

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران‌ در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به ساختمان های ناایمن در شهر تهران اظهار داشت: در خصوص ایمن سازی ساختمان های ناایمن پایتخت برنامه های مشترکی بین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و مناطق 22 گانه وجود دارد.

وی افزود: اگر میزان خطرات ساختمانی زیاد تشخیص داده شود و مالک یا مالکان ساختمان هم به دستورالعمل هایی که سازمان آتش نشانی مبنی بر ایمن سازی به آنها داده، توجهی نکنند ما از طریق مراجع غذایی نسبت به رفع مشکل و یا پلمپ این ساختمان ها اقدام می کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران‌ گفت: همکاری و مشارکت بسیار خوبی بین سازمان آتش نشانی شهر تهران، مناطق 22 گانه و مراجع قضایی وجود دارد و اگر لازم باشد می توانیم دستور پلمپ هر ساختمانی که شرایط ایمنی ندارد را از دستگاه قضایی اخذ کنیم.

داوری با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان آتش نشانی پلمپ ساختمان های شهر تهران نیست، تصریح کرد: ما به دنبال اصلاحی در امور این ساختمان ها هستیم، خوشبختانه تاکنون بسیاری از ساختمان ها که از سازمان آتش نشانی دستورالعمل ایمن سازی دریافت کرده اند، گام های خوبی برای ارتقاء سطح ایمنی برداشته اند.

وی افزود: ما ترجیح می دهیم که به صورت تعاملی با مردم همکاری کنیم اما اگر بدانیم که مکانی جان تعدادی از افراد جامعه را به خطر می اندازد حتما نسبت به پلمپ آن اقدام می کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران‌ در پاسخ به مباحث مطرح شده مبنی بر پلمپ پاساژ تجاری شانزه لیزه به دلیل ناایمنی ساختمان، گفت: برنامه ای برای پلمپ این ساختمان نداریم و بیشتر به دنبال رفع خطر ساختمان های ناایمن شهر تهران هستیم.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha