کد خبر: رونق-تولید-و-اشتغال-با-توسعه-نرگس-زاره-2
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
رونق تولید و اشتغال با توسعه نرگس زارها در خوزستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به این که استان خوزستان با سطح ۳۶۰ هکتار و تولید ۱۰۱ میلیون شاخه گل نرگس در سال ۹۸‏، حدود ۲۰ درصد گل نرگس کشور را تولید و رتبه دوم کشوری در تولید این گل زینتی و دارویی را دارا است، گفت: حدود ۹۹ درصد سطح زیر کشت نرگس استان در شهرستان بهبهان که یکی از قدیمی‌ترین رویشگاه‌های طبیعی گل نرگس است، قرار دارد.

وی توسعه نرگس‌زارهای استان را در راستای رونق تولید و اشتغال با ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۸۰۰ نفر ثابت و ۷ هزار و ۲۰۰ نفر فصلی در نرگس‌زارها و اشتغال چند هزار نفر به صورت غیرمستقیم برشمرد و ارزش اقتصادی این نرگس‌زارها را ۷۲ میلیارد تومان عنوان کرد.

این مسوول موارد استفاده از گل نرگس را علاوه بر صنعت گل و گیاهان زینتی، در صنعت عطرسازی، طب سنتی و عطاری، آرایشی و بهداشتی و دارویی و پزشکی ذکر کرد.

قاسمی‌نژاد پرداخت تسهیلات توسعه گل نرگس، رفع مشکل بیمه‌پذیری و اجرایی شدن بیمه نرگس‌زارها و حمایت از توسعه فرآوری و صنایع تبدیلی گل نرگس را از اقدامات صورت گرفته سازمان برای حمایت از نرگس کاران و توسعه گل نرگس برشمرد.

وی انتقال دانش و تکنولوژی کشت گل نرگس و افزایش تولید در واحد سطح به ۱۲۰ شاخه در مترمربع با توجه به ظرفیت موجود، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در شهرستان بهبهان و برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول و رفع موانع و مشکلات با توجه به ارزش بالای هر شاخه گل بریده بین یک تا ۳ دلار ارزآوری این محصول را از برنامه‌های آتی این سازمان بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha